پیام تسلیت مهندس منصور درویشی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد
به گزارش روابط عمومی سازمان قطارشهری مدیر عامل این سازمان در پیامی سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد را تسلیت گفت. متن پیام بدین شرح است:
14خرداد، سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قيام خونين 15 خرداد را كه نقطه عطفي در شكل گيري و پيروزي انقلاب اسلامي ايران محسوب مي گردد، گرامي داشته و ان شاء الله با پاسداري از آرمان هاي والاي بنيان گذار جمهوري اسلامي و خون پاك شهدا و تحت لواي فرامين مقام معظم رهبري، براي اعتلاي اين نظام مقدس و سرافرازي ايران اسلامي بيش از پيش تلاش نماييم.
امام خميني(ره) با سلوك علمي و عملي خويش به ما قدرت نقد و جسارت در برابر ستم بخشيد؛ جفاها ديد اما با ثبات قدم، روشنگري و تبيين راه ، گام در راه امام آزادگان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) گذاشت تا رهروانش نه با اكراه كه با اختيار، مسير فردوس برين گيرند.
اينجانب سالگرد ارتحال ملكوتي حضرت امام خميني(ره) و سالگرد شهادت ياران ايشان در فاجعه قيام خونين 15 خرداد 1342 را به مردم شريف استان قم تسليت مي گويم. راهش مستدام و پر رهرو باد.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.