مشاور عالی شهردار قم در امور حمل و نقل ریلی در پیامی ولادت حضرت علی(علیه السلام) و روز پدر را تبریک گفت. (تاریخ انتشار 98/12/17)
به گزارش روابط عمومی سازمان قطارشهری قم ،در پیام مهندس منصور درویشی آمده است:
به نام آفریدگار یکتا
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) می فرمایند:«بِرُّ الوالِدَینِ أکبَرُ فَریضَةٍ ؛ نیکی به پدر و مادر بزرگ ترین فریضه است».
سیزدهم رجب خجسته زادروز بزرگمردی است که ولادت و شهادتش در خانه خدا بود. در کعبه زاده شد و در محراب مسجد کوفه به شهادت رسید و در میانه این دو، عمری است گرانبها، که در سایه تربیت ناب نبوی، وجود گرانقدر حضرتش را تا اسوه تقوی و پرهیزگاری، حکمت و دیانت، شجاعت و عدالت، جهاد و شهادت، تعالی بخشید و مظهر جوانمردی و رادمردی لقب داد.
در مکتب متعالی امام نخست شیعیان، آن پدر یتیمان و حامی ستمدیدگان، مردانی تربیت شدند که رسم پدر بودن را از سیره ارزشمند او آموختند و میلاد مولایشان را روز پدر نامیدند تا منش و زندگانی آن حضرت، آینهای ماندگار برای تمام جوانمردان روزگار شود.
سالروز ولادت با سعادت حضرت علی(علیه السلام) را به تمام پدران بزرگوار، به ویژه پدران معظم شهیدان تبریک و تهنیت میگویم و زندگی عزتمندانه مردان غیور ایران اسلامی را در ظلّ آیین علوی ، آرزومندم. امید که پروردگار متعال شایستگی پیروی راستین از رفتار، گفتار و کردار آن سرچشمه حقیقت و معرفت را نصیب همه ما گرداند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.