ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

رصد دقیق نقاط ضعف امدادرسانی در مانور ریزش ایستگاه و تونل مترو قم

19 آبان 1398

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از رصد دقیق نقاط ضعف امدادرسانی در مانور ریزش ایستگاه و تونل مترو قم و اعلام آن به نهادهای ذیربط برای رفع مشکلات خبر داد.(تاریخ انتشار 98/7/11)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنیوز، علی اکبر رحیمی در حاشیه مانور ریزش ایستگاه و تونل مترو که در ایستگاه میدان کشاورز برگزار شد، اظهار کرد: این سومین مانوری است که شهرداری با همکاری نهادهای مختلف استان در سال‌های اخیر در راستای سنجش آمادگی نیروهای امدادی و عملیاتی شهر با سناریو از پیش‌تعیین شده اجرا می‌کند.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به برگزاری این مانور در ایستگاه A13 مترو در میدان کشاورز قم، برگزاری جلسات متعدد کارشناسی برای طراحی سناریو این مانور را مورد توجه قرار داد و گفت: در سناریو این مانور وظیفه هر نهاد امدادی و عملیاتی به طور دقیق مشخص شده‌ بود و طبق برنامه و زمان مشخص‌شده شاهد حضور نیروها بر سر صحنه حادثه بودیم.

رحیمی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این مانور دستیابی به نقاط ضعف و قوت در حوادث و روند امدادرسانی است، تصریح کرد: رصد دقیق اقدامات در مانور توسط کارشناسان صورت گرفته و نقاط ضعف و قوت تدوین شده و به نهادهای مسوول اعلام می‌شود تا نسبت به رفع نقاط ضعف اقدام شود.

وی با اشاره به فرماندهی عملیات مانور ریزش ایستگاه و تونل مترو در میدان کشاورز قم توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، همکاری مجموعه مدیریت بحران شهرداری و استان، استانداری، نیروی انتظامی، اورژانس، شرکت‌های خدمات رسانی و… در این مانور را مورد توجه قرار داد.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم ارتقا سطح آمادگی و عکس العمل واکنش در شرایط اضطرار در حیطه وظایف دستگاه های امدادی را از دیگر اهداف این مانور ذکر کرد و افزود: شهرداری برگزاری مانورهای دیگری را نیز در راستای آمادگی بیشتر در زمان بحران در دستور کار دارد.

تگ ها :
آخرین اخبار

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم: مترو قم سالانه به هفت همت اعتبار نیازمند است

امرالهی با تأکید بر ضرورت توسعه حمل‌ونقل ریلی در خدمت‌رسانی به میلیون‌ها زائر در شهر قم گفت: مترو قم به عنوان یکی از اولویت‌های راهبردی مدیریت شهری به سالانه 7 همت بودجه جهت تکمیل خط اول و انجام خط دوم نیازمند است.


آخرین پلاک ایستگاه مترو معصومیه آزادسازی شد

مدیر منطقه شش شهرداری قم گفت: آخرین پلاک ایستگاه مترو معصومیه در منطقه شش شهرداری قم پس از تخریب و آزادسازی تحویل سازمان قطار شهری شد.


جسارت مدیریت شهری در آغاز خط دوم مترو ستودنی است

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم اقدام مجموعه مدیریت شهری برای آغاز عملیات اجرایی خط B مترو را خدمتی ماندگار به زائران و مجاوران دانست و گفت: این پروژه عظیم نشان‌دهنده عزم جدی مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت(س) است و جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.


بازدید پرشور مردم استان قم از ایستگاه مترو میدان مطهری و مطالبه راه اندازی واگن‌ها

مردم استان قم در پنجم آذر ۱۴۰۴ از ایستگاه مترو میدان مطهری بازدید کردند و از پیشرفت پروژه و معماری داخلی آن ابراز رضایت کردند. بازدیدکنندگان خواستار راه‌اندازی سریع واگن‌ها شدند و این بازدید با استقبال چشمگیری همراه بود.


بازدید معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه از متروی قم/حل برخی موانع مترو نیازمند دیپلماسی اقتصادی است

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز به همراه مسئولان استانی و شهری قم از فاز نخست متروی این شهر در ایستگاه شهید مطهری بازدید کرد و مدیران شهری گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه ارائه دادند.


پیگیری وزارت خارجه برای رفع گره‌های خارجی در تکمیل مترو قم

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشرفت‌های پروژه مترو قم گفت: وزارتخانه برای تسریع تعهدات طرف خارجی و رفع موانع بهره‌برداری، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.


بررسی آخرین وضعیت پروژه مترو قم در بازدید معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم

بازدید معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تجهیزات و زیرساخت‌های مترو، تازه‌ترین ارزیابی‌ها از روند آماده‌سازی برای آغاز بهره‌برداری خط نخست را ارائه داد و ضرورت تکمیل ملزومات عملیاتی پروژه را برجسته کرد.


پیشرفت چشمگیر تولید واگن‌های مترو قم با توان مهندسان ایرانی

در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگن‌های مترو این شهر در کارخانه «واگن‌پارس» خبر داد و بر تحقق برنامه‌های این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.


اتصال تونلی حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا یک ماه آینده

با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیش‌بینی می‌شود طی یک ماه آینده، تونل‌های مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.


نصب آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم

آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازی‌های مذهبی و فرهنگی ایستگاه‌های مترو نصب شد.