در جلسه ای با حضور استاندار قم و معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور و هیئت همراه به بحث و بررسی در خصوص اهم پروژه های عمرانی استان قم و مترو ومنوریل پرداخته شد.(تاریخ انتشار 98/5/3)
به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری در جلسه عصر چهارشنبه مورخ 98/5/2 در سالن امام جواد (ع) استانداری با عنوان بررسی اهم پروژه های زیربنایی و تولیدی استان با حضور آقایان دکتر سرمست استاندار قم، دکتر عدل معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور، مهندس رحمانی رییس محترم امور راه و ترابری و عمران شهری سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر نژادی دبیر شورای عالی فنی کشور، دکتر سقائیان نژاد شهردار قم و سایر مدیران دستگاه های اجرایی استان، به بحث و بررسی در خصوص اهم پروژه های عمرانی استان قم و مترو ومنوریل پرداخته شد.
معاون فنی و امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور و هیئت همراه طی بازدیدی در روز پنجشنبه مورخ 98/5/3 از پروژه مترو قم، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت آن پروژه قرار گرفتند و حمایت لازم از این پروژه ملی را اعلام فرموند.
مردم استان قم در پنجم آذر ۱۴۰۴ از ایستگاه مترو میدان مطهری بازدید کردند و از پیشرفت پروژه و معماری داخلی آن ابراز رضایت کردند. بازدیدکنندگان خواستار راهاندازی سریع واگنها شدند و این بازدید با استقبال چشمگیری همراه بود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز به همراه مسئولان استانی و شهری قم از فاز نخست متروی این شهر در ایستگاه شهید مطهری بازدید کرد و مدیران شهری گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه ارائه دادند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشرفتهای پروژه مترو قم گفت: وزارتخانه برای تسریع تعهدات طرف خارجی و رفع موانع بهرهبرداری، پیگیریهای لازم را انجام میدهد.
بازدید معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تجهیزات و زیرساختهای مترو، تازهترین ارزیابیها از روند آمادهسازی برای آغاز بهرهبرداری خط نخست را ارائه داد و ضرورت تکمیل ملزومات عملیاتی پروژه را برجسته کرد.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.