معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم گفت:مونوريل قم تا اواسط نيمه دوم سال آينده مسافرگيري را آغاز خواهد كرد.
دكتر عليرضا قاريقرآن در ديدار شهردار قم با آيت الله سعيدي توليت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم گفت: شاخصههاي توسعه كلانشهر قم به دليل وجود حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران با ساير شهرها تفاوت دارد.
وي افزود: بحث توسعه شهر قم روند رو به رشدي دارد و پروژههايي كه به دليل مشكلات مالي متوقف شده بودند نيز فعال شده اند.
معاون شهردار قم گفت: آنچه شهرها را دچار مشكل ميكند توقف پروژههاي عمراني است به همين دليل شهرداري قم تلاش كرد كه با جذب اعتبارات لازم اين پروژهها را فعال كند و به بهرهبرداري برساند.
وي با اشاره به روند اجرايي پروژه مترو در قم گفت: متروي قم با پشتيباني اوراق مشاركت در بازه زماني دو ساله به بهرهبرداري خواهد رسيد.
قاريقرآن مسئله احداث مونوريل را مورد توجه قرار داد و گفت: براي پيگيري روند احداث مونوريل جلسات سنگيني با شوراي اسلامي شهر برگزار شده كه برخي از اعضا با اين طرح كاملا مخالف بودند و برخيها نظرشان اين بود كه اين مونوريل تا پرديسان هم برود اما در نهايت محدوده كمتري براي آن در نظر گرفته شد و تا اواسط نيمه دوم سال آينده مسافرگيري را آغاز خواهيم كرد.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.