طی دیداری در چهارشنبه شب مورخ 25/2/98 تیم فوتسال سازمان قطار شهری در مصافی پر گل تیم فوتسال سازمان فناوری اطلاعات را مقتدرانه 8 بر صفر شکست داد.(تاریخ انتشار 98/2/26)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، در سری مسابقات فوتسال جام رمضان كاركنان شهرداري قم، تیم سازمان قطار شهری در دومین دیدار خود با تیم سازمان فناوری اطلاعات، آن تیم را مقتدرانه در دو نیمه نفس گیر با نتیجه 8 بر صفر به شکست داد.
این دیدار که از ساعت 23 روز چهارشنبه در مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر شهرداری برگزار گردید با دو ضربه پنالتی در آخرین دقایق نیمه دوم بازی برای طرفین همراه گردید که تیم سازمان قطار شهری با استفاده مناسب از فرصت موفق به گشودن دروازه تیم حریف گردید و در مقابل تیم سازمان فناوری اطلاعات با از دست دادن موقعیت آخرین فرصت رسیدن به گل را از دست داد.
لازم به ذکر است که دیدار بعدی سازمان قطار شهری روز یکشنبه 1398/2/29 ساعت 22 با تیم فوتسال منطقه 3 شهرداری می باشد.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.