ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

راه اندازی فاز نخست منوریل ۲۰ میلیون یورو و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

24 فروردین 1398

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: ۲۰ میلیون یورو و حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه تکمیل فاز نخست پروژه منوریل بدون احتساب هزینه واگن است. (تاریخ انتشار 1397/12/19)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنیوز،‌ علیرضا قاری قرآن با اشاره به وضعیت پروژه منوریل شهر قم اظهار کرد: تعیین تکلیف این پروژه براساس هزینه مورد نیاز و زمان پیش بینی شده برای آن طی جلسه ای تا پایان سال با حضور مدیران استان، نمایندگان مجلس و پیمانکار پروژه صورت خواهد گرفت، ۲۰ میلیون یورو و حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه تکمیل فاز نخست پروژه منوریل بدون احتساب هزینه واگن است.

وی ادامه داد: اگر قرار بود که پروژه‌های منوریل و متروی شهر قم در زمان کنونی آغاز شود، باید این پروژه‌ها از منطقه پردیسان شروع می‌شدند، اما باید مقتضیات زمان اتخاذ این تصمیم‌ها در نظر گرفته شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: بدون توافق با پیمانکار امکان جمع آوری ستون‌های منوریل بعد از حرم حضرت معصومه(س) وجود ندارد و چنین کاری بدون توافق با پیمانکار تبعات حقوقی برای شهرداری به دنبال خواهد داشت.

قاری قرآن با اشاره به پروژه‌های شاخص شهرداری قم اظهار کرد: تقاطع کیوانفر و تکمیل فاز بلوار جمهوری جزو این پروژه‌ها در سال آینده است و شروع پروژه احداث تقاطع امینی بیات نیاز به تملک دارد.

وی ادامه داد: بخش‌هایی از ادامه بلوار زائر آماده است و پیمانکار در این پروژه در حال کار تا منطقه پردیسان است و امکان بهره برداری از آن در نیمه نخست سال آینده وجود دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: تفاهم نامه ای طی هفته‌های اخیر با راه آهن در خصوص اجرای پروژه‌ها در جوار ریل راه آهن در شهر قم داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال حدود ۵۰ درصد از پروژه‌های عمرانی پیش بینی شده شهرداری قم با وجود مشکلات اقتصادی به مرحله اجرا رسید که کمتر از انتظار طبق روال چند سال اخیر بود، ولی با این وجود عملکرد شهرداری قم در این خصوص بالاتر از میانگین بسیاری از شهرها است

تگ ها :
آخرین اخبار

نصب آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم

آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازی‌های مذهبی و فرهنگی ایستگاه‌های مترو نصب شد.


مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.