معاون فنی و عمرانی شهردار قم گفت: قرارگاه خاتم حدود ۳۰۰ میلیارد تومان صورت وضعیت داده که حدود ۱۰ درصد کمتر از صورتوضعیت به آن پرداخت شده است. (تاریخ انتشار 1397/11/4)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنیوز، معاون فنی و عمرانی شهردار قم گفت: قرارگاه خاتم حدود ۳۰۰ میلیارد تومان صورت وضعیت داده که حدود ۱۰ درصد کمتر از صورتوضعیت به آن پرداخت شده است.
به گزارش شهرنیوز، علیرضا قاری قرآن با اشاره به وضعیت مالی خط اول مترو قم اظهار کرد: در این پروژه پیمانکار تا جایی که صورتوضعیت داده با احتساب ترمیم، پرداختها انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم حدود ۳۰۰ میلیارد تومان صورت وضعیت داده که حدود ۱۰ درصد کمتر از صورتوضعیت به آن پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: البته منابع مالی برای پرداخت بیشتر وجود دارد اما رویکرد مدیریت جدید قرارگاه نسبت به پروژهها تغییر کرده و به همین خاطر تلاش دارند موارد را به سمت امور مالی ببرند البته قرارگاه در کل کشور مشکل تامین مالی دارد.
معاون شهردار قم با تاکید بر اینکه حدود هزار میلیارد تومان برای امسال و سال آینده برای مترو پیشبینی شده است، گفت: شهرداری تمام پیشبینیهای لازم را انجام داده تا بتواند خط اول مترو را تکمیل کند؛ البته مشکلاتی وجود دارد که عمدتا در بخش متروسیستم است که به دنبال رفع آنها هستیم.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.