معاون فنی و عمرانی شهردار قم گفت: در حال حاضر بخش زیادی از عملیات عمرانی ایستگاه شهید آیتالله سعیدی در زیرگذر امامزاده ابراهیم انجام شده و پیشبینی میکنیم زودتر از موعد مشخص شده که ۱۵ بهمنماه است بتوانیم محور را بازگشایی کنیم (تاریخ انتشار 1397/11/2)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنیوز، علیرضا قاری قرآن با اشاره به آخرین وضعیت تکمیل ایستگاه مترو شهید آیتالله سعیدی و بازگشایی زیرگذر امامزاده ابراهیم اظهار کرد: دلیل بسته شدن زیرگذر امامزاده ابراهیم احداث یکی از ایستگاههای مترو است؛ البته تلاش زیادی شد که محور بسته نشود اما راهی جز انسداد خیابان برای اجرای پروژه نداشتیم.
وی با بیان اینکه در روند احداث چهار ایستگاه در فاز اول مترو خیابانها مسدود نشد و اجرا به صورت زیرسطحی صورت گرفت، اذعان کرد: با تمام بررسیها و تلاشهای صورت گرفته در این محل امکان کار از زیر وجود نداشت و مجبور شدیم زیرگذر امامزاده ابراهیم را مسدود کنیم.
معاون فنی و عمرانی شهردار قم با بیان اینکه زمانبندی ۷۵ روزه برای بازگشایی خیابان و زیرگذر امامزاده ابراهیم تعیین شده است، تصریح کرد: برنامه دو ماه و نیمه داشتیم که به سرعت پیش میرود وخوشبختانه سرعت خوبی دارد و امیدواریم سریعتر به سرانجام برسد.
وی با بیان اینکه در این ایستگاه به سرعت با احداث سقف پایانی، آسفالت معبر انجام شده و ضمن بازگشایی زیرگذر، ادامه عملیات عمرانی احداث ایستگاه به صورت زیرزمینی انجام میشود، گفت: در حال حاضر بخش زیادی از عملیات عمرانی انجام شده و خوشبختانه از زمانبندی جلوتر هستیم؛ پیشبینی میکنیم زودتر از موعد مشخص شده که ۱۵ بهمنماه است بتوانیم محور را بازگشایی کنیم و تردد عادی برقرار شود.وی با بیان اینکه البته پیگیر هستیم که به مرور مابقی واگنها را نیز تامین کنیم، اظهار کرد: استاندارد هر خط به فاصله ایستگاهها بر می گردد که از نیمساعت یکبار شروع شده و هرچه فاصله مسافرگیری کمتر باشد تعداد واگنهای مسافرگیری نیز بیشتر خواهد بود.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.