ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

برگزاری نشست تخصصی استاندارد ملی ایمنی برای سیستم های ریلی در سازمان قطار شهری قم (14 و 15 دی ماه 1394)

16 دی 1394

در این نشست جناب آقای مهندس نیلیه مدیر عامل سازمان قطار شهری قم ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی خدمت میهمانان گرامی به تبیین اهمیت اشتراک دانش و استفاده از تجربیات سایر قطار شهری در جهت بهبود فرایندهای ایمنی حوزه بهره برداری پرداختند.

image

این نشست دو روزه با میزبانی سازمان قطار شهری قم برگزار گردید . این نشست در روز 14 دی ماه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و پس از پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و نماهنگ پروژه های ریلی قم، با سخنرانی جناب آقای مهندس نیلیه مدیر عامل محترم سازمان قطار شهری قم ادامه یافت. مدیر عامل سازمان قطار شهری قم ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی خدمت میهمانان گرامی به تبیین اهمیت اشتراک دانش و استفاده از تجربیات سایر قطار شهری ها در جهت بهبود فرایندهای ایمنی حوزه بهره برداری پرداختند. ایشان ضمن معرفی پروژه های مترو و منوریل ابراز امیدواری کردند که این سازمان بتواند با مدیریت صحیح پروژه منوریل، در کوتاه مدت از آن پروژه بهره برداری موفق داشته  تا از این طریق ضمن اثبات موفقیت پروژه منوریل بتوان آن را برای سایر مناطقی که امکان حفر تونل مترو در آنها وجود ندارد مانند مناطق شمالی کشور استفاده نمود.

در ادامه و پس از سخنرانی جناب آقای مهندس نظری دبیر کمیسون ایمنی، نمایندگان کارگروه معماری و سازه، کنترل و علائم و قطار شهری تبریز به ارائه گزارشات خود پرداختند. میهمانان بعد از صرف نهار و نماز به بازدید از تونل خط A مترو قم و دستگاه TBM پرداختند.

در روز دوم این نشست نیز پس از تلاوت قرآن مجید، نماینده قطار شهری مشهد گزارش خود در باره الزامات چگونگی و میزان روشنایی تونل را ارائه نمود و در ادامه نیز نماینده کارگروه تأسیسات درباره سیستم های مکانیک و پله برقی و آسانسور و نماینده کارگروه ایمنی درباره الزامات سیستم تر و خشک آتش نشانی و نیز الزامات سیستم واترمیست گزارشی ارائه داد. بعد از اتمام جلسه و جمع بندی، بازدید از پروژه منوریل برگزار و با استقبال مدعوین همراه گردید.

تدوين استانداردهاي ملي قطارهاي شهري، براي ارائه خدمات بهتر به مسافران، از اهداف مهم برگزاري اين نشست است.

كميته استاندارد ملي ايمني قطار شهري كشور به كمك سازمان ملي استاندارد در حال حاضر در 5 بخش فعاليت دارد كه بخش ايمني و بخش معماري اين استاندارد تا پايان سال تدوين مي شود.

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.