در این نشست جناب آقای مهندس نیلیه مدیر عامل سازمان قطار شهری قم ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی خدمت میهمانان گرامی به تبیین اهمیت اشتراک دانش و استفاده از تجربیات سایر قطار شهری در جهت بهبود فرایندهای ایمنی حوزه بهره برداری پرداختند.
این نشست دو روزه با میزبانی سازمان قطار شهری قم برگزار گردید . این نشست در روز 14 دی ماه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و پس از پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و نماهنگ پروژه های ریلی قم، با سخنرانی جناب آقای مهندس نیلیه مدیر عامل محترم سازمان قطار شهری قم ادامه یافت. مدیر عامل سازمان قطار شهری قم ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی خدمت میهمانان گرامی به تبیین اهمیت اشتراک دانش و استفاده از تجربیات سایر قطار شهری ها در جهت بهبود فرایندهای ایمنی حوزه بهره برداری پرداختند. ایشان ضمن معرفی پروژه های مترو و منوریل ابراز امیدواری کردند که این سازمان بتواند با مدیریت صحیح پروژه منوریل، در کوتاه مدت از آن پروژه بهره برداری موفق داشته تا از این طریق ضمن اثبات موفقیت پروژه منوریل بتوان آن را برای سایر مناطقی که امکان حفر تونل مترو در آنها وجود ندارد مانند مناطق شمالی کشور استفاده نمود.
در ادامه و پس از سخنرانی جناب آقای مهندس نظری دبیر کمیسون ایمنی، نمایندگان کارگروه معماری و سازه، کنترل و علائم و قطار شهری تبریز به ارائه گزارشات خود پرداختند. میهمانان بعد از صرف نهار و نماز به بازدید از تونل خط A مترو قم و دستگاه TBM پرداختند.
در روز دوم این نشست نیز پس از تلاوت قرآن مجید، نماینده قطار شهری مشهد گزارش خود در باره الزامات چگونگی و میزان روشنایی تونل را ارائه نمود و در ادامه نیز نماینده کارگروه تأسیسات درباره سیستم های مکانیک و پله برقی و آسانسور و نماینده کارگروه ایمنی درباره الزامات سیستم تر و خشک آتش نشانی و نیز الزامات سیستم واترمیست گزارشی ارائه داد. بعد از اتمام جلسه و جمع بندی، بازدید از پروژه منوریل برگزار و با استقبال مدعوین همراه گردید.
تدوين استانداردهاي ملي قطارهاي شهري، براي ارائه خدمات بهتر به مسافران، از اهداف مهم برگزاري اين نشست است.
كميته استاندارد ملي ايمني قطار شهري كشور به كمك سازمان ملي استاندارد در حال حاضر در 5 بخش فعاليت دارد كه بخش ايمني و بخش معماري اين استاندارد تا پايان سال تدوين مي شود.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.