در این نشست جناب آقای مهندس نیلیه مدیر عامل سازمان قطار شهری قم ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی خدمت میهمانان گرامی به تبیین اهمیت اشتراک دانش و استفاده از تجربیات سایر قطار شهری در جهت بهبود فرایندهای ایمنی حوزه بهره برداری پرداختند.
این نشست دو روزه با میزبانی سازمان قطار شهری قم برگزار گردید . این نشست در روز 14 دی ماه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و پس از پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و نماهنگ پروژه های ریلی قم، با سخنرانی جناب آقای مهندس نیلیه مدیر عامل محترم سازمان قطار شهری قم ادامه یافت. مدیر عامل سازمان قطار شهری قم ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی خدمت میهمانان گرامی به تبیین اهمیت اشتراک دانش و استفاده از تجربیات سایر قطار شهری ها در جهت بهبود فرایندهای ایمنی حوزه بهره برداری پرداختند. ایشان ضمن معرفی پروژه های مترو و منوریل ابراز امیدواری کردند که این سازمان بتواند با مدیریت صحیح پروژه منوریل، در کوتاه مدت از آن پروژه بهره برداری موفق داشته تا از این طریق ضمن اثبات موفقیت پروژه منوریل بتوان آن را برای سایر مناطقی که امکان حفر تونل مترو در آنها وجود ندارد مانند مناطق شمالی کشور استفاده نمود.
در ادامه و پس از سخنرانی جناب آقای مهندس نظری دبیر کمیسون ایمنی، نمایندگان کارگروه معماری و سازه، کنترل و علائم و قطار شهری تبریز به ارائه گزارشات خود پرداختند. میهمانان بعد از صرف نهار و نماز به بازدید از تونل خط A مترو قم و دستگاه TBM پرداختند.
در روز دوم این نشست نیز پس از تلاوت قرآن مجید، نماینده قطار شهری مشهد گزارش خود در باره الزامات چگونگی و میزان روشنایی تونل را ارائه نمود و در ادامه نیز نماینده کارگروه تأسیسات درباره سیستم های مکانیک و پله برقی و آسانسور و نماینده کارگروه ایمنی درباره الزامات سیستم تر و خشک آتش نشانی و نیز الزامات سیستم واترمیست گزارشی ارائه داد. بعد از اتمام جلسه و جمع بندی، بازدید از پروژه منوریل برگزار و با استقبال مدعوین همراه گردید.
تدوين استانداردهاي ملي قطارهاي شهري، براي ارائه خدمات بهتر به مسافران، از اهداف مهم برگزاري اين نشست است.
كميته استاندارد ملي ايمني قطار شهري كشور به كمك سازمان ملي استاندارد در حال حاضر در 5 بخش فعاليت دارد كه بخش ايمني و بخش معماري اين استاندارد تا پايان سال تدوين مي شود.
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.