فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتمالانبیا خود را خادم نظام اسلامی و مردم میداند گفت: به همین خاطر ما دیدگاه اقتصادی در پروژههای عمرانی و خدمترسانی نداریم.(تاریخ انتشار 1397/9/28)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنیوز، دکتر سعید محمد در جلسه بررسی مشکلات مترو قم که در سالن جلسات شهرداری قم و با حضور دکتر سقائیاننژاد شهردار قم، هاشمی سرپرست استانداری، حجتالاسلام والمسملین ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس و دیگر مسوولان و مدیران این پروژه برگزار شد، با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا، امین دولتها و در کنار آنها است، اظهار کرد: ما در جهت خدمت به مردم هرجا خلایی وجود داشته باشد وارد میشویم.
وی با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتمالانبیا خود را خادم نظام اسلامی و مردم میداند، افزود: به همین خاطر ما دیدگاه اقتصادی در پروژههای عمرانی و خدمترسانی نداریم.
وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم بیش از 30 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است، افزود: با توجه به فعالیت پیمانکاران و شرکتهای خصوصی ذیل قرارگاه بدهیهایی نیز از سوی مجموعه به آنها وجود دارد که مشکلاتی را ایجاد کرده است.
وی با تاکید بر اینکه قرارگاه به دنبال عمق بخشی به نظام است، اظهار کرد: نباید طوری با مردم برخورد کنیم که بی اعتمادی نسبت به مجموعه نظام ایجاد شود.
محمد با بیان اینکه قرارگاه خاتم همزمان با قم، در مترو تهران، مشهد و دیگر شهرها کار میکرده است، تصریح کرد: در تمام پروژهها مشکلهای قراردادی و قیمتی رخ داد و حل شد اما در قم این مشکل حل نشده است؛ نباید توقع داشت قرارگاه در این پروژه ضرر بدهد، ما از پروژه سود نمیخواهیم اما اجازه نمیدهیم که ضرر و زیان متوجه کار ما شود.
وی با اشاره به افزایش شدید قیمت ارز افزود: در گذشته قرارگاه خرید اعتباری داشت اما امروز با این وضعیت خرید نقدی صورت میگیرد و به همین خاطر ادامه کار برای قرارگاه با این شرایط مشکل است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نسبت هزینه به دریافتی پروژه مترو را 35 درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به مشکلات قراردادی مترو نسبت هزینه به دریافتی 35 درصد است و ما 35 درصد از هزینهها را از کارفرما دریافت میکنیم که برای پیمانکار این شرایط سخت است.
وی مشکل اصلی در حوزه تامین تجهیزات مترو را مسائل مالی خواند و افزود: تمام مقدمات کار و ابلاغها برای بحث متروسیستم صورت گرفته و تنها مشکل در این زمینه تامین منابع مالی است که چرا که 75 درصد پرداختها مربوط به زمانی است که تجهیزات در قم مستقر شود.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء با بیان اینکه مجموعه فنی و عمرانی قرارگاه آمادگی کامل دارد تا سریع پروژه مترو قم را پیش ببرد، گفت: قرارگاه در حال حاضر 70 میلیارد تومان از مترو مطالبه دارد به همین خاطر شرایط سختی بر پروژه حاکم شده است.
وی تزریق منابع مالی را سرعتدهنده به روند تکمیل مترو دانست و افزود: اگر بخشی از مشکلات مالی مربوط به مترو حل شود سعی خواهیم داشت طبق زمانبندی پروژه را پیش ببریم.
وزیر کشور در بازدید از خط ۲ مترو کرج سیستم حمل و نقل ریلی را ارزانترین، ایمنترین و پاکترین سیستم حمل و نقل عمومی دانست و آن را اولویت دارترین بخش این حوزه عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.