جلسه کارگروه تخصصی منوریل با حضور آقايان اميرآبادي و حجت الاسلام ذوالنوري، دكتر جعفري مشاور و مسئول دفتر دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و مديران استاني و اعضاي شوراي اسلامي شهر قم برگزار شد.(تاریخ انتشار 1397/9/12)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سرپرست استانداري قم با تاكيد بر ضرورت تصميم گيري سريعتر براي پروژه ي مونويل قم در كارگروه تخصصي گفت: همه ي مديران استان بايستي نسبت به خروجي اين كارگروه پايبند و پاسخگو باشند.
به گزارش روابط عمومي استانداري قم سید محمدرضا هاشمي سرپرست استانداري قم در جلسه بررسي مشكلات پروژه مونوريل قم، طي سخناني با اشاره به اهميت در نظر گرفته توجيهات اقتصادي در اجراي طرح هاي عمراني اظهار داشت:در كنار توجه به مسائل اقتصادي، بايد توجيه اجتماعي نيز در نظر گرفته شود.
وي با بيان اينكه توقف يا ادامه ي پروژه ي مونوريل بايستي بر اساس نظرات كارشناسي تصميم گيري شود افزود: اين مسئله در كارگروهي متشكل از معتمدين نمايندگان مردم قم در مجلس شوراي اسلامي، معاون امور عمراني استانداري و نمايندگان شوراي اسلامي شهر قم ظرف مدت كوتاهي مشخص شود.
سرپرست استانداري قم با بيان اينكه همه ي ما در برابر مصوبات قانوني مسئول هستيم و بايد در اجراي آنها هماهنگ باشيم افزود: مصوبه ي نهايي اين كارگروه بايد معيار عمل مسئولان در اين پروژه ي شهري باشد.
در اين جلسه كه با حضور آقايان اميرآبادي و حجت الاسلام ذوالنوري، دكتر جعفري مشاور و مسئول دفتر دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و مديران استاني و اعضاي شوراي اسلامي شهر قم برگزار شد، نظرات حضار در رابطه ي با پروژه ي مونوريل مورد بحث قرار گرفت.
مردم استان قم در پنجم آذر ۱۴۰۴ از ایستگاه مترو میدان مطهری بازدید کردند و از پیشرفت پروژه و معماری داخلی آن ابراز رضایت کردند. بازدیدکنندگان خواستار راهاندازی سریع واگنها شدند و این بازدید با استقبال چشمگیری همراه بود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز به همراه مسئولان استانی و شهری قم از فاز نخست متروی این شهر در ایستگاه شهید مطهری بازدید کرد و مدیران شهری گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه ارائه دادند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشرفتهای پروژه مترو قم گفت: وزارتخانه برای تسریع تعهدات طرف خارجی و رفع موانع بهرهبرداری، پیگیریهای لازم را انجام میدهد.
بازدید معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تجهیزات و زیرساختهای مترو، تازهترین ارزیابیها از روند آمادهسازی برای آغاز بهرهبرداری خط نخست را ارائه داد و ضرورت تکمیل ملزومات عملیاتی پروژه را برجسته کرد.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.