ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

اجرای خط دوم مترو قم 4000 میلیارد تومان بودجه می‌خواهد

11 آذر 1397

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: اجرای خط دوم مترو نیازمند 4 هزار میلیارد تومان هزینه به‌روز دارد و به دلیل عدم وجود پشتوانه مالی هنوز در این خط شروع به فعالیت نکرده‌ایم.(تاریخ انتشار 1397/4/23)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهر نیوز شهرنیوز، علیرضا قاری قرآن با اشاره به آخرین وضعیت مترو قم، اظهار داشت: خط نخست به طول حدود 14.5 کیلومتر در دو فاز تعریف‌شده است که اتمام فاز نخست از قلعه کامکار تا میدان مطهری در اولویت افتتاح قرارگرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه حفاری بیش از 12 کیلومتر مسیر به اتمام رسیده است، ابراز کرد: اتمام 6 کیلومتر با 6 ایستگاه در فاز نخست در دستور کار قرار داشته که پیمانکار در حال کار است که دو ایستگاه به‌صورت 100 درصدی و چهار ایستگاه نیز در مرحله سفت‌کاری قرار دارد.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: با توجه به اتمام تونلینگ، تهیه تجهیزات در دستور کار بوده که امیدواریم بتوانیم در سال 97 خط نخست را در آستانه بهره‌برداری با سه قطار قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خط دوم از پردیسان تا بازار و محور ارم در دستور مطالعات و در حال اخذ فاینانس است، گفت: اجرای این بخش نیازمند 4 هزار میلیارد تومان هزینه به‌روز دارد و به دلیل عدم وجود پشتوانه مالی هنوز در این خط شروع به فعالیت نکرده‌ایم.

تگ ها :
آخرین اخبار

نصب آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم

آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازی‌های مذهبی و فرهنگی ایستگاه‌های مترو نصب شد.


مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.