ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

منابع مالی مترو قم از طریق فاینانس و اوراق مشارکت تأمین می‌شود

20 خرداد 1397

شهردار قم گفت: منابع مترو باید یا از طریق فاینانس یا از طریق اوراق تأمین شود و راه دیگری در این زمینه وجود ندارد.(تاریخ انتشار 1397/3/1)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنیوز، دکتر سقائیان‌نژاد در چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم ، با اشاره به برنامه شهرداری برای تامین بخشی از تجهیزات قطار شهری قم از محل منابع یوزانس و فاینانس، اظهار کرد: رفتن به سمت اینکه از امکانات چینی‌ها برای تامین تجهیزات مترو استفاده کنیم یکی از اولویت‌ها است و به موازات آن مسیرهای دیگری نیز در حال پیگیری است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه اولویت اصلی شهرداری استفاده از ظرفیت بوژن برای تجهیزات مترو است،خاطرنشان کرد: حرکتی که در این تفاهم‌نامه چین پیگیری می‌شود برای پشتیبانی است و اگر بحث تامین بوژن تصویب شود این کار را پیگیری نخواهیم کرد.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: ما که منابع نداریم با این روش در حال پیش‌بینی منابع هستیم؛ این منابع یا از طریق اوراق است یا فاینانس و این مساله امروز در کلان‌شهرها باب شده است با اینکه ما با احتیاط در این زمینه حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کلان‌شهرهای مختلف در دریافت تسهیلات فاینانس مسابقه گذاشته‌اند، تصریح کرد: ما در این زمینه با احتیاط حرکت می‌کنیم؛ چراکه به فکر بحث بازپرداخت آنها هستیم.

شهردار قم تصریح کرد: 330 میلیارد تومانی که در سال 94 انجام شده در حال پرداخت هستیم و مابقی شهرداری‌ها اقساط خود را پرداخت نکرده‌اند.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: این تفاهم‌نامه راهی است که اجازه ندهیم مسیر برای تامین منابع بسته شود؛ در این تفاهم‌نامه تمام منابع از محل شهرداری باید تامین شود و دولت در آن دخیل نیست.

وی با تاکید بر اینکه فاینانس تنها برای تجهیزات است، گفت: نه به عنوان نخستین راه‌حل بلکه به عنوان بخشی از برنامه در حال پیگیری مسیر نورینکو هستیم و بحث ما این است که برای تکمیل مترو در افق 98 از برنامه عقب نمانیم.

تگ ها :
آخرین اخبار

نصب آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم

آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازی‌های مذهبی و فرهنگی ایستگاه‌های مترو نصب شد.


مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.