شهردار قم با بیان اینکه موافقتنامه 3000 میلیارد ریالی اوراق مشارکت قطار شهری 28 اسفندماه تایید شد گفت: ما در سال 97 بالغ بر 600 میلیارد تومان منابع مالی برای تکمیل قطار شهری نیاز داریم (تاریخ انتشار 1397/1/29)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنیوز، دکتر سقائیاننژاد با تاکید بر اینکه کار در شهرداریها ، کاری جمعی و گروهی است اظهار کرد: در جمع شهرداری باید وحدت و انسجام به خوبی شکل گرفته تا بتوانیم اهداف مدیریت شهری را پیش ببریم.
وی با تاکید بر اینکه دغدغه مدیریت شهری کار و خدمت بهتر به مردم است اظهار کرد: اگر این دغدغهها در سیستم سازمانی با هم موازی و همراه شد قطعاً شرایط خدمت به مردم بهتر و گستردهتر خواهد بود.
شهردار قم با تاکید بر اینکه در حوزه عوارض شهری مشکلاتی وجود دارد بیان کرد: بسیاری از هزینههایی که باید به سمت شهرداریها بیاید اتفاق نمیافتد و این مسائل مشکلات زیادی را به وجود آورده است پس باید تلاش کنیم که این اشکالات را اصلاح کنیم.
وی با بیان اینکه موافقتنامه 3000 میلیارد ریالی اوراق مشارکت قطار شهری 28 اسفندماه تایید شد گفت: ما در سال 97 بالغ بر 600 میلیارد تومان منابع مالی برای تکمیل قطار شهری نیاز داریم و با این 300 میلیارد و 200 میلیارد تومان دولت و باقیمانده منابع شهرداری میتوانیم این کار را اجرایی کنیم.
سقائیاننژاد به اختصاص 80 میلیارد تومان برای آزادسازی مسیر عماریاسر اشاره کرد و افزود: کار نشد در نظام اسلامی وجود ندارد و بنبست در کار فکرهایی است که وجود دارد که اگر این فکرها را در کنار هم قرار دهیم مشکلات حل میشود.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.
تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.