ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

بهره برداری از متروی قم تا پایان سال

20 خرداد 1397

شهردار قم گفت: به دنبال افتتاح نخستین فاز متروی شهر قم به طول 5.2 کیلومتر تا پایان سال 97 هستیم.(تاریخ انتشار 1397/1/8)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهر نیوز، دکترسقائیان نژاد در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به تغییر چارت سازمان شهرداری قم اظهار کرد: این چارت را تغییر دادیم و همچنین برنامه قم 1400 را تدوین کردیم تا براساس این برنامه حرکت کنیم، شهرداری نهادی است که از تولد تا مرگ با مردم سر و کار دارد، بودجه این نهاد از عوارض مردمی تامین می‌شود و به همین دلیل تکریم مردم در شهرداری اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: در شهرداری قم برای مدیریت درآمد و مدیریت هزینه تلاش می‌کنیم، دستور کار ما در شهرداری، درست عمل کردن است.

شهردار قم افزود: بودجه شهرداری در سال 95، هزار و 300 میلیارد تومان بود که در پایان سال، 103 درصد تحقق پیدا کرد، این بودجه در سال 96 به دو هزار و 200 میلیارد تومان رسید، بودجه شهرداری قم به فروش تراکم وابسته است و شاهد رکود در صنعت ساختمان در این شهر بودیم، با این وجود بودجه سال گذشته شهرداری قم 87 درصد تحقق پیدا کرد.

سقائیان نژاد با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهر قم اظهار کرد: تمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام این شهر را به سرانجام رساندیم، مگر این که پروژه ای نیاز به تغییر ماهوی داشت، به عنوان مثال در پروژه شهید کاظمی احداث 9 طبقه پیش بینی شده بود که آن را به چهار طبقه کاهش دادیم.

وی ادامه داد: در خیابان عمار یاسر عرض را به 45 متر افزایش دادیم و از ابتدای سال 97 کار را در این خیابان شروع می‌کنیم، 80 میلیارد تومان اعتبار را برای این پروژه پیش بینی کردیم.

شهردار قم افزود: بلوار فردوسی کمربندی شرقی شهر قم را به کمربندی غرب شهر متصل می‌کند و آسایش و آرامش را در شهر قم به وجود می‌آورد، این بلوار دو تقاطع با بلوار پیامبر اعظم(ص) و بلوار صدوق دارد.

سقائیان نژاد با اشاره به احداث سالن‌های ورزشی در شهر قم اظهار کرد: برای هر منطقه از مناطق این شهر ایجاد یک فضای بین دو تا چهار هزار متری را پیش بینی کردیم که این فضاها می‌توانند هم کاربری‌های فرهنگی و هم کاربری‌های ورزشی داشته باشند، هر کدام از این سالن‌ها یکی پس از دیگری در سال 97 به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در بحث فضای سبز تلاش کردیم که هر سال 300 هکتار به فضای سبز شهر قم اضافه کنیم، همچنین هر سال 500 هزار اصله نهال به خصوص درخت‌های مثمر در این شهر کاشته می‌شود.

شهردار قم افزود: مکان‌هایی را برای دستفروشان و وانت‌بارها پیش بینی کردیم تا شاهد سد معبر در نقاط شلوغ شهر نباشیم، همچنین در چهار بوستان شهر قم، کمپ برای زائرین ایجاد کردیم و آن‌ها در این کمپ‌ها از امنیت و آرامش برخوردار هستند.

سقائیان نژاد با اشاره به وضعیت تولید زباله در شهر قم اظهار کرد: روزانه 700 تن زباله در این شهر تولید می‌شد که تنها 700 کیلوگرم از آن در گذشته مورد بازیافت قرار می‌گرفت، امروز روزانه 70 تن زباله در شهر بازیافت می‌شود، البته این عدد رو به رشد است، به دنبال جمع آوری یک شب در میان زباله‌ها در این شهر هستیم و این کار در دو منطقه قم به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال افتتاح نخستین فاز متروی شهر قم به طول 5.2 کیلومتر تا پایان سال 97 هستیم.

 

تگ ها :
آخرین اخبار

مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.


اتمام نصب تابلوی هنری اسلامی-ایرانی در ایستگاه مترو کشاورز قم

تابلوی هنری منحصربه‌فردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا به‌عنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حمل‌ونقل ریلی بدرخشد.