شهردار قم با تاکید بر اینکه 5.2 کیلومتر قطار شهری باید تا پایان سال تکمیل شود گفت: با خودباوری که به وجود آمده امیدواریم فاز نخست پروژه را بتوانیم تا پایان سال به سرانجام برسانیم. (تاریخ انتشار 1397/1/6)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنیوز، دکتر سقائیاننژاد ظهر امروز در دیدار آیتالله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، با تاکید بر اینکه امروز شهرداری ارگانی خدمتگذار است، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که حلال و حرام را در سیستم کاری خود را رعایت کنیم و تمام عزم خود را بر مدیریت درآمد و هزینه گذاشتهایم.
شهردار قم با تاکید بر اینکه شهرداری باید روزانه 6 میلیارد تومان از شهروندان هزینه دریافت کرده و در شهر هزینه کند، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که با کمترین مشکل و رعایت حقوق شهروندان ضمن کسب درآمد اهداف مدیریت شهری و خدمت به شهروندان قم را به پیش ببریم.
سقائیاننژاد با اشاره به اقدامات شهرداری در بخشهای مختلف، اظهار کرد: اقدامات زیادی در حوزههای زیرساختی، فضای سبز، مدیریت پسماند و... انجام شده و وحدت و انسجام خوبی در شهر شکل گرفته تا بتوانیم اقدامات مناسبی را در شهر رقم بزنیم.
وی با اشاره به برنامه جدی شهرداری برای تکمیل پروژه عماریاسر، تصریح کرد: این پروژه در مرکز شهر و بافت فرسوده قریب به 1.5 کیلومتر طول دارد که از بلوار معلم تا میدان سپاه اجرایی خواهد شد.
شهردار قم با بیان اینکه آزادسازی این پروژه بسیار مشکل است، اظهار کرد: با این حال شهرداری تلاش دارد آزادسازی پروژه را امسال تکمیل کند.
سقائیاننژاد با بیان اینکه ادامه بلوار سمیه تا خیابان آذر نیز در بافت فرسوده در دستور کار شهرداری است، افزود: حدود 2 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه شهرداری برای سال 96 بود که امسال نیز همین مقدار خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه 5.2 کیلومتر قطار شهری باید تا پایان سال تکمیل شود، گفت: با خودباوری که به وجود آمده امیدواریم فاز نخست پروژه را بتوانیم تا پایان سال به سرانجام برسانیم.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.
تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.