رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم گفت: با تلاش شهرداری بخشی از خط A متروی این شهر از منطقه قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری تا دو سال آینده به بهره برداری میرسد.(تاریخ انتشار 96/9/27)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از قم نیوز روح الله امرالهی با اشاره به اقدامات شهرداری قم در بخش حمل و نقل، اظهار کرد: شهرداری قم اقدامات خوبی را در زمینه ایجاد سامانههای حمل و نقل زیرسطحی انجام داده است، تزریق مالی خوب و مناسبی را به پروژه مترو داشته و این پروژه با سرعت خوبی در حال اجرا است.
وی ادامه داد: با تلاش شهرداری قم بخشی از خط A مترو از منطقه قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری تا دو سال آینده به بهره برداری میرسد، بقیه این خط نیز تا پایان فعالیت شورای پنجم تکمیل خواهد شد.
امرالهی افزود: مصوبه مربوط به ایجاد خط B متروی شهر از پردیسان به هسته مرکزی شهر قم گرفته شده است و سال آینده عملیات حفر تونل این خط توسط دستگاه تی بی ام شروع میشود.
وی با اشاره به طرح توسعه مترو شهر قم، اظهار کرد: احداث خط C متروی نیز در حال مطالعه است تا احداث آن پس از پایان مطالعات در سالهای آینده شروع شود، احداث مترو در شهر قم پس از دیگر کلانشهرهای کشور آغاز شد، اما احداث این پروژه در قم سرعت خوبی داشت.
وی ادامه داد: شهرداری قم اقدامات خوبی را در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی داشته است و طبق برنامه هر سال حدود 50 اتوبوس جدید در این شهر جایگزین اتوبوسهای قدیمی در قم میشود، همچنین شهرداری قم به صورت مستمری کار نوسازی ناوگان تاکسیرانی را انجام میدهد.
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.