عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: با برنامهریزیهای انجامگرفته شده فاز نخست قطار شهری از منطقه قلعه کامکار به مقصد جمکران تا پایان سال ۹۷ به بهرهبرداری میرسد و در خدمت ناوگان حملونقل عمومی استان قرار خواهد گرفت(تاریخ انتشار 1396/5/11)
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: با برنامهریزیهای انجامگرفته شده فاز نخست قطار شهری از منطقه قلعه کامکار به مقصد جمکران تا پایان سال ۹۷ به بهرهبرداری میرسد و در خدمت ناوگان حملونقل عمومی استان قرار خواهد گرفت.
مصطفی سعادت طلب با اشاره به اهمیت مطالعه و شناخت در اجرای پروژههای شهری اظهار داشت: نخستین مسئلهای که در کمیسیونهای مختلف باید به آن توجه داشت شناخت درست نیازهای هر منطقه است که باید با نگاه عدالت محور همراه باشد.
عضو شورای اسلامی شهر قم معضل ترافیک شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: برای اجرای پروژه قطار شهری و مترو مطالعات فراوانی صورت گرفته است، امیدواریم تا پایان شورای پنجم تونل خط A بهطور کامل راهانداز شود.
سعادت طلب با اشاره به چشمانداز حملونقل شهری قم تأکید کرد: با برنامهریزیهای انجامگرفته شده فاز نخست قطار شهری از منطقه قلعه کامکار به مقصد جمکران تا پایان سال 97 به بهرهبرداری خواهد رسید و در خدمت ناوگان حملونقل عمومی استان قرار خواهد گرفت.
وی عنوان کرد: با روند خوبی که پروژه قطار شهری قم آن را دنبال میکند شورای چهارم میتواند خط نخست مترو را بهصورت کامل تحویل شورای بعدی قرار بدهد و خط دو مترو نیز میتواند تا پایان شورای چهارم در مرحله تحویل کامل حفاری تونل و تعیین ایستگاهها باشد.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.