عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: با برنامهریزیهای انجامگرفته شده فاز نخست قطار شهری از منطقه قلعه کامکار به مقصد جمکران تا پایان سال ۹۷ به بهرهبرداری میرسد و در خدمت ناوگان حملونقل عمومی استان قرار خواهد گرفت(تاریخ انتشار 1396/5/11)
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: با برنامهریزیهای انجامگرفته شده فاز نخست قطار شهری از منطقه قلعه کامکار به مقصد جمکران تا پایان سال ۹۷ به بهرهبرداری میرسد و در خدمت ناوگان حملونقل عمومی استان قرار خواهد گرفت.
مصطفی سعادت طلب با اشاره به اهمیت مطالعه و شناخت در اجرای پروژههای شهری اظهار داشت: نخستین مسئلهای که در کمیسیونهای مختلف باید به آن توجه داشت شناخت درست نیازهای هر منطقه است که باید با نگاه عدالت محور همراه باشد.
عضو شورای اسلامی شهر قم معضل ترافیک شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: برای اجرای پروژه قطار شهری و مترو مطالعات فراوانی صورت گرفته است، امیدواریم تا پایان شورای پنجم تونل خط A بهطور کامل راهانداز شود.
سعادت طلب با اشاره به چشمانداز حملونقل شهری قم تأکید کرد: با برنامهریزیهای انجامگرفته شده فاز نخست قطار شهری از منطقه قلعه کامکار به مقصد جمکران تا پایان سال 97 به بهرهبرداری خواهد رسید و در خدمت ناوگان حملونقل عمومی استان قرار خواهد گرفت.
وی عنوان کرد: با روند خوبی که پروژه قطار شهری قم آن را دنبال میکند شورای چهارم میتواند خط نخست مترو را بهصورت کامل تحویل شورای بعدی قرار بدهد و خط دو مترو نیز میتواند تا پایان شورای چهارم در مرحله تحویل کامل حفاری تونل و تعیین ایستگاهها باشد.
وزیر کشور در بازدید از خط ۲ مترو کرج سیستم حمل و نقل ریلی را ارزانترین، ایمنترین و پاکترین سیستم حمل و نقل عمومی دانست و آن را اولویت دارترین بخش این حوزه عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.