صبح روز پنجشبنه قسمتی از خاک های جلویی شمع های دیوار کارگاه ایستگاه مترو ولیعصرعج به علت تحمل فشار بار بیش از اندازه ریزش کرد. (تاریخ انتشار 95/11/22)
به گزارش واحد روبط عمومی سازمان قطار شهری قم، صبح روز پنجشنبه 21/11/95 قسمتی از خاک های جلویی شمع های دیوار کارگاه ایستگاه مترو ولیعصرعج به علت تحمل فشار بار بیش از اندازه ریزش کرد. در این حادثه امداد رسانی از دقایق ابتدایی با حضور نیروهای امدادی آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی و نیروهای واحدهای مختلف شهرداری انجام گرفت. در این حادثه یک نفر از نیروهای کارگاه مترو زخمی شد که با اقدام بموقع از زیر آوار خارج و به بیمارستان منتقل گشت و 2 نفر نیز زیر آوار مدفون شدند. با تلاش نیروهای امدادی بویژه آتش نشانی پیکر یکی از جانباختگان حدود ساعت 19 و پیکر دوم ساعت 2 بامداد فردا از زیر آوار خارج شد.
در این حادثه که با کمک رسانی فعال 150 الی 200 آتش نشان انجام می شد شاهد هماهنگی بالا بین نیروهای امدادی و شهرداری و سازمان قطار شهری در کمک رسانی به حادثه دیدگان بودیم.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اهمیت تسریع در راهاندازی متروی قم گفت: متروی قم میتواند به نمادی از حمایت از تولید داخل تبدیل شود.
شهردار قم راهاندازی متروی قم را پروژهای ملی و الگوساز دانست و بر لزوم حمایت عملی از تولید داخلی و مهندسی بومی کشور تأکید کرد.