صبح روز پنجشبنه قسمتی از خاک های جلویی شمع های دیوار کارگاه ایستگاه مترو ولیعصرعج به علت تحمل فشار بار بیش از اندازه ریزش کرد. (تاریخ انتشار 95/11/22)
به گزارش واحد روبط عمومی سازمان قطار شهری قم، صبح روز پنجشنبه 21/11/95 قسمتی از خاک های جلویی شمع های دیوار کارگاه ایستگاه مترو ولیعصرعج به علت تحمل فشار بار بیش از اندازه ریزش کرد. در این حادثه امداد رسانی از دقایق ابتدایی با حضور نیروهای امدادی آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی و نیروهای واحدهای مختلف شهرداری انجام گرفت. در این حادثه یک نفر از نیروهای کارگاه مترو زخمی شد که با اقدام بموقع از زیر آوار خارج و به بیمارستان منتقل گشت و 2 نفر نیز زیر آوار مدفون شدند. با تلاش نیروهای امدادی بویژه آتش نشانی پیکر یکی از جانباختگان حدود ساعت 19 و پیکر دوم ساعت 2 بامداد فردا از زیر آوار خارج شد.
در این حادثه که با کمک رسانی فعال 150 الی 200 آتش نشان انجام می شد شاهد هماهنگی بالا بین نیروهای امدادی و شهرداری و سازمان قطار شهری در کمک رسانی به حادثه دیدگان بودیم.
امرالهی با تأکید بر ضرورت توسعه حملونقل ریلی در خدمترسانی به میلیونها زائر در شهر قم گفت: مترو قم به عنوان یکی از اولویتهای راهبردی مدیریت شهری به سالانه 7 همت بودجه جهت تکمیل خط اول و انجام خط دوم نیازمند است.
مدیر منطقه شش شهرداری قم گفت: آخرین پلاک ایستگاه مترو معصومیه در منطقه شش شهرداری قم پس از تخریب و آزادسازی تحویل سازمان قطار شهری شد.
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم اقدام مجموعه مدیریت شهری برای آغاز عملیات اجرایی خط B مترو را خدمتی ماندگار به زائران و مجاوران دانست و گفت: این پروژه عظیم نشاندهنده عزم جدی مدیریت شهری برای خدمترسانی به زائران و مجاوران کریمه اهلبیت(س) است و جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.
مردم استان قم در پنجم آذر ۱۴۰۴ از ایستگاه مترو میدان مطهری بازدید کردند و از پیشرفت پروژه و معماری داخلی آن ابراز رضایت کردند. بازدیدکنندگان خواستار راهاندازی سریع واگنها شدند و این بازدید با استقبال چشمگیری همراه بود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز به همراه مسئولان استانی و شهری قم از فاز نخست متروی این شهر در ایستگاه شهید مطهری بازدید کرد و مدیران شهری گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه ارائه دادند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشرفتهای پروژه مترو قم گفت: وزارتخانه برای تسریع تعهدات طرف خارجی و رفع موانع بهرهبرداری، پیگیریهای لازم را انجام میدهد.
بازدید معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تجهیزات و زیرساختهای مترو، تازهترین ارزیابیها از روند آمادهسازی برای آغاز بهرهبرداری خط نخست را ارائه داد و ضرورت تکمیل ملزومات عملیاتی پروژه را برجسته کرد.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.