صبح روز پنجشبنه قسمتی از خاک های جلویی شمع های دیوار کارگاه ایستگاه مترو ولیعصرعج به علت تحمل فشار بار بیش از اندازه ریزش کرد. (تاریخ انتشار 95/11/22)
به گزارش واحد روبط عمومی سازمان قطار شهری قم، صبح روز پنجشنبه 21/11/95 قسمتی از خاک های جلویی شمع های دیوار کارگاه ایستگاه مترو ولیعصرعج به علت تحمل فشار بار بیش از اندازه ریزش کرد. در این حادثه امداد رسانی از دقایق ابتدایی با حضور نیروهای امدادی آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی و نیروهای واحدهای مختلف شهرداری انجام گرفت. در این حادثه یک نفر از نیروهای کارگاه مترو زخمی شد که با اقدام بموقع از زیر آوار خارج و به بیمارستان منتقل گشت و 2 نفر نیز زیر آوار مدفون شدند. با تلاش نیروهای امدادی بویژه آتش نشانی پیکر یکی از جانباختگان حدود ساعت 19 و پیکر دوم ساعت 2 بامداد فردا از زیر آوار خارج شد.
در این حادثه که با کمک رسانی فعال 150 الی 200 آتش نشان انجام می شد شاهد هماهنگی بالا بین نیروهای امدادی و شهرداری و سازمان قطار شهری در کمک رسانی به حادثه دیدگان بودیم.
استاندار قم با اشاره به اینکه فاز نخست متروی قم در انتظار تامین واگن است، گفت: پروژه منوریل از ابتدا اقتصادی نبوده است، اما حذف آن در دستور کار نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه متروی قم، از آمادگی کامل بخش شهری خط A برای بهرهبرداری خبر داد و گفت: خط A متروی قم از منطقه قلعه کامکار در ابتدای جاده جعفریه آغاز شده است و تا جمکران ادامه دارد.
شهردار قم با تاکید بر لزوم تأمین واگن متروی قم گفت: مسائلی همچون تأمین واگن مترو، تخصیص اوراق مشارکت، بهروزرسانی تجهیزات آتشنشانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از موضوعات اساسی شهر قم است.
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.