مديرعامل موسسه حرا قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء گفت: شهر قم، تنها براي شهروندان قم نيست و ام القراي جهان اسلام است و همه همراه شهرداري بايد شهري با زيرساخت عالي ايجاد كنند (تاریخ انتشار 95/10/28)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنيوز، كريم گنجه پيش از ظهر امروز در مراسم اتمام حفاري مكانيزه خط يك مترو شهر قم، با اشاره به ابعاد و مباني اقتصاد مقاومتي در نظام اسلامي، اظهار كرد: موسسه حرا توانسته در اين مدت فعاليت اقدامات ويژهاي در حوزه تونل سازي انجام دهد و امروز مي توانيم اذعان كنيم كه حدود ۲۵ درصد حفاري تونل كل كشور را انجام دهيم.
مديرعامل موسسه حرا قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء با بيان اينكه مدلهاي اقتصادي مختلفي در كشور تعريف ميشود، خاطرنشان كرد: مدل دفاع مقدس كاملا مشخص و ويژه بود و شهروندان محور بود اما امروز در اقتصاد كشور اين اتفاق نميافتد.
گنجه با تاكيد بر اينكه قرارگاه خاتم الانبيا مي تواند يكي از قرارگاه هاي مركزي اقتصاد مقاومتي در كشور باشد، افزود: اين نكته در مورد قم مطرح است كه آيا شهرهاي مذهبي دنيا شرايطي مشابه شهر مقدس قم دارند؟ آيا واتيكان ميتواند شبيه شهر قم باشد و اين شهر زيرساختهايي شبيه آن دارد.
وي اضافه كرد: زيرساختهاي شهر قم شرايط مناسبي در شان زوار كريمه اهل بيت(ع) نيست و اين شهر تنها براي شهروندان قم نيست و ام القراي جهان اسلام است و همه همراه شهرداري بايد شهري با زيرساخت عالي ايجاد كنند.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.
تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.