رئيس كميسيون امور زيربنايي شوراي شهر قم گفت: حفاري مكانيزه خط A متروي قم در قسمت تونل تا يك هفته آينده بهپايان ميرسد(95/10/13)
به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نيوز ، مصطفي سعادت طلب با اشاره روند اجرايي پروژه متروي قم اظهار داشت: بعد از كامل شدن مطالعات حملونقل ترافيك، بهقطار شهري رسيدم كه شامل چهار خط A، B، C و خط حلقوي ميشد.
وي گفت: خط A قطار شهري قم را چهار سال پيش آغاز كرديم و قريب به يك هفته آينده تونل اين خط در بخش مكانيزه كه حدود ۸۵ درصد مسير است بهپايان ميرسد، دستگاه تي بي ام كه دستگاه مكانيزه است و حفاري تونل و نصب جدارهها را انجام ميدهد در هفته آينده به انتهاي مسير خود يعني تا ميدان وليعصر (عج) ميرسد.
رئيس كميسيون امور زيربنايي شوراي شهر قم بابيان اينكه اين دستگاه مكانيزه بايد تا سه ماه آينده دمونتاژ شود، تصريح كرد: براي اين كار با يك جرثقيل حدود چهارصد تن قطعات آن از يكديگر جدا و به يك سايت جديد در منطقه پرديسان انتقال مييابد.
سعادت طلب بيان كرد: ابتداي اين مسير پرديسان و انتهاي خط B به منطقه فرهنگيان در ادامه به فرهنگيان در انتهاي خيابان ۱۹ دي ميرسد.
رئيس كميسيون امور زيربنايي شوراي شهر قم با اشاره به پيشرفت ۸۰ درصدي حفاري مكانيزه خط A مترو گفت: حفاري مكانيزه در حال انجام است و قسمت حفاري مكانيزه در اين خط در قسمت تونل تا يك هفته آينده به صد درصد ميرسد.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.