رئيس كميسيون امور زيربنايي شوراي شهر قم گفت: حفاري مكانيزه خط A متروي قم در قسمت تونل تا يك هفته آينده بهپايان ميرسد(95/10/13)
به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نيوز ، مصطفي سعادت طلب با اشاره روند اجرايي پروژه متروي قم اظهار داشت: بعد از كامل شدن مطالعات حملونقل ترافيك، بهقطار شهري رسيدم كه شامل چهار خط A، B، C و خط حلقوي ميشد.
وي گفت: خط A قطار شهري قم را چهار سال پيش آغاز كرديم و قريب به يك هفته آينده تونل اين خط در بخش مكانيزه كه حدود ۸۵ درصد مسير است بهپايان ميرسد، دستگاه تي بي ام كه دستگاه مكانيزه است و حفاري تونل و نصب جدارهها را انجام ميدهد در هفته آينده به انتهاي مسير خود يعني تا ميدان وليعصر (عج) ميرسد.
رئيس كميسيون امور زيربنايي شوراي شهر قم بابيان اينكه اين دستگاه مكانيزه بايد تا سه ماه آينده دمونتاژ شود، تصريح كرد: براي اين كار با يك جرثقيل حدود چهارصد تن قطعات آن از يكديگر جدا و به يك سايت جديد در منطقه پرديسان انتقال مييابد.
سعادت طلب بيان كرد: ابتداي اين مسير پرديسان و انتهاي خط B به منطقه فرهنگيان در ادامه به فرهنگيان در انتهاي خيابان ۱۹ دي ميرسد.
رئيس كميسيون امور زيربنايي شوراي شهر قم با اشاره به پيشرفت ۸۰ درصدي حفاري مكانيزه خط A مترو گفت: حفاري مكانيزه در حال انجام است و قسمت حفاري مكانيزه در اين خط در قسمت تونل تا يك هفته آينده به صد درصد ميرسد.
وزیر کشور در بازدید از خط ۲ مترو کرج سیستم حمل و نقل ریلی را ارزانترین، ایمنترین و پاکترین سیستم حمل و نقل عمومی دانست و آن را اولویت دارترین بخش این حوزه عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.