شهردار قم گفت: دستگاه تي بي ام تا ۲۰ ديماه از خط يك مترو خارج ميشود و بعد از دو ماه براي حفاري خط دو مورد استفاده قرار ميگيرد به همين علت عمليات حفاري خط دو مترو تا سه ماه آينده آغاز ميشود (تاریخ انتشار 95/10/7)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نيوز، دكتر سقائياننژاد با بيان اينكه ناوگان حمل و نقل عمومي شهر قم پاسخگوي نيازهاي شهروندان نيست، اظهار كرد: اكنون برخي از دستگاههاي اتوبوس شهري فرسوده شده و نميتواند به شيوه مطلوب به شهروندان خدماترساني داشته باشد.
شهردار قم با تاكيد بر اينكه براي رفع مشكل مذكور افزايش اتوبوسهاي شهري جديد در دستور كار شهرداري قم قرار گرفته است، اضافه كرد: شركتهاي داخلي نميتوانند پاسخگوي نياز گسترده شهرهاي مختلف كشور باشند به همين علت با حمايت بانك شهر و هماهنگي برخي از شركتهاي داخلي از خط فاينانس روسيه براي خريد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس خارجي استفاده و اين اتوبوسها تا دو سال آينده به قم وارد ميشوند.
سقائياننژاد خاطرنشان كرد: دستگاه TBM تا ۲۰ ديماه از خط A مترو خارج ميشود و بعد از دو ماه براي حفاري خط B مورد استفاده قرار ميگيرد به همين علت عمليات حفاري خط B مترو تا سه ماه آينده آغاز ميشود.
وي با اشاره به اينكه شهرداري قم حركتهاي جديدي را در سال آينده آغاز ميكند، عنوان كرد: استفاده از فاينانسهاي اعتباري چين و روسيه نزديك به سه تا چهار هزار ميليارد تومان سرمايه را به شهر قم وارد ميكند كه اين سرمايه ميتواند در حوزههاي مختلف سبب پيشبرد اهداف شهري شود
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.