سرپرست سازمان قطار شهري قم از تكميل حفاري مكانيزه تونل خط A مترو تا دو هفته آينده خبر داد(تاریخ انتشار 95/10/5)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نيوز، عليرضا قاري قرآن با اشاره به عمليات پيشرفت تونل خط A مترو، اظهار كرد: اكنون دستگاه حفاري در ۲۰۰ متر پاياني خط A قرار دارد، پيشبيني ميشود تا دو هفته آينده كارهاي حفاري مكانيزه در اين تونل به پايان برسد.
سرپرست سازمان قطار شهري قم با بيان اينكه پس از پايان حفاري در خط A و فراهمسازي تمهيدات لازم دستگاه TBM به خط B منتقل ميشود، گفت: برنامهريزي شده دستگاه TBM و تجهيزات آن در نقطه ديگري در خط B برود و در آن نقطه مستقر شود.
قاري قرآن خاطرنشان كرد: خط A حدفاصل قلعه كامكار تا جمكران به طول ۱۴ كيلومتر است، خط B حدفاصل پرديسان به سمت حرم حضرت معصومه(س) و در نهايت تا پايانه شمالي به طول ۱۸ كيلومتر است ولي هنوز نقشه آن نهايي نشده است.
وي عنوان كرد: سه كيلومتر و ۷۰۰ متر حفاري دستي و ۱۰ كيلومتر و ۳۰۰ متر حفاري مكانيزه در خط A مترو انجام شده است، دستگاه TBM به طور روزانه ۱۵ تا ۲۰ متر حفاري داشته ولي ركورد تا ۳۰ متر را نيز دستگاه ثبت كرده است.
سرپرست سازمان قطار شهري قم يادآور شد: حفاري به طور معمول با توجه به اختصاص بودجه پيشرفت داشته و مشكلي بر سر راه حفاري نبوده است.
استاندار قم با اشاره به اینکه فاز نخست متروی قم در انتظار تامین واگن است، گفت: پروژه منوریل از ابتدا اقتصادی نبوده است، اما حذف آن در دستور کار نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه متروی قم، از آمادگی کامل بخش شهری خط A برای بهرهبرداری خبر داد و گفت: خط A متروی قم از منطقه قلعه کامکار در ابتدای جاده جعفریه آغاز شده است و تا جمکران ادامه دارد.
شهردار قم با تاکید بر لزوم تأمین واگن متروی قم گفت: مسائلی همچون تأمین واگن مترو، تخصیص اوراق مشارکت، بهروزرسانی تجهیزات آتشنشانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از موضوعات اساسی شهر قم است.
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.