سرپرست سازمان قطار شهري قم از تكميل حفاري مكانيزه تونل خط A مترو تا دو هفته آينده خبر داد(تاریخ انتشار 95/10/5)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نيوز، عليرضا قاري قرآن با اشاره به عمليات پيشرفت تونل خط A مترو، اظهار كرد: اكنون دستگاه حفاري در ۲۰۰ متر پاياني خط A قرار دارد، پيشبيني ميشود تا دو هفته آينده كارهاي حفاري مكانيزه در اين تونل به پايان برسد.
سرپرست سازمان قطار شهري قم با بيان اينكه پس از پايان حفاري در خط A و فراهمسازي تمهيدات لازم دستگاه TBM به خط B منتقل ميشود، گفت: برنامهريزي شده دستگاه TBM و تجهيزات آن در نقطه ديگري در خط B برود و در آن نقطه مستقر شود.
قاري قرآن خاطرنشان كرد: خط A حدفاصل قلعه كامكار تا جمكران به طول ۱۴ كيلومتر است، خط B حدفاصل پرديسان به سمت حرم حضرت معصومه(س) و در نهايت تا پايانه شمالي به طول ۱۸ كيلومتر است ولي هنوز نقشه آن نهايي نشده است.
وي عنوان كرد: سه كيلومتر و ۷۰۰ متر حفاري دستي و ۱۰ كيلومتر و ۳۰۰ متر حفاري مكانيزه در خط A مترو انجام شده است، دستگاه TBM به طور روزانه ۱۵ تا ۲۰ متر حفاري داشته ولي ركورد تا ۳۰ متر را نيز دستگاه ثبت كرده است.
سرپرست سازمان قطار شهري قم يادآور شد: حفاري به طور معمول با توجه به اختصاص بودجه پيشرفت داشته و مشكلي بر سر راه حفاري نبوده است.
وزیر کشور در بازدید از خط ۲ مترو کرج سیستم حمل و نقل ریلی را ارزانترین، ایمنترین و پاکترین سیستم حمل و نقل عمومی دانست و آن را اولویت دارترین بخش این حوزه عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.