شهردار قم گفت: تاكنون قريب به ۱۸۰ ميليارد تومان براي منوريل هزينه شده است و طبق پيش بيني به نظر ميرسد بيش از ۵۰ ميليارد تومان ديگر براي تكميل پروژه منوريل نياز باشد.(تاریخ انتشار 95/8/26)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنيوز، دكتر سقائيان نژاد وضعيت پروژه منوريل را مورد توجه قرار داد و گفت: اقدامات فني در پروژه منوريل تقريبا به اتمام رسيده و خط آن از ۶.۷ كيلومتر به ۴.۷ كيلومتر كاهش پيدا كرده است.
شهردار قم با اشاره به تامين برق خط منوريل، گفت: فقط نيازمند تامين تعدادي واگن در اين پروژه هستيم و تنها معضل اين پروژه مباحث حقوقي شامل زمان قرارداد، تغييرات در پروژه و تغيير در قيمت ها است.
سقائيان نژاد تصريح كرد: به محض اينكه مباحث حقوقي پروژه منوريل رفع شود آن را تكميل كرده و در اختيار شهروندان قرار خواهيم داد.
وي گفت: منوريل بدون اينكه مطالعه شود در قم اجرايي شده است؛ زماني كه من شهردار اصفهان بودم اين پيشنهاد به اصفهان هم شد ولي با بررسي هايي كه صورت گرفت ديديم كه اين پروژه در محدوده نياز اين شهر نيست و آن را حذف كرديم.
شهردار قم با تاكيد بر اينكه دولت هزينههاي زيادي براي پروژه منوريل كرده و نمي توان آن را به همين شكل رها كرد، گفت: تنها راه حل اين است كه پروژه منوريل را در ظرفيت هاي ويژه اي همچون گردشگري به كار بگيريم تا هزينه صورت گرفته هدر نرود.
سقائيان نژاد با بيان اينكه تاكنون قريب به ۱۸۰ ميليارد تومان براي منوريل هزينه شده است، افزود: طبق پيش بيني به نظر ميرسد بيش از ۵۰ ميليارد تومان ديگر براي تكميل پروژه منوريل نياز باشد.
وزیر کشور در بازدید از خط ۲ مترو کرج سیستم حمل و نقل ریلی را ارزانترین، ایمنترین و پاکترین سیستم حمل و نقل عمومی دانست و آن را اولویت دارترین بخش این حوزه عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.