ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

تاكنون ۱۸۰ ميليارد تومان در پروژه منوريل قم هزينه شده است

29 آبان 1395

شهردار قم گفت: تاكنون قريب به ۱۸۰ ميليارد تومان براي منوريل هزينه شده است و طبق پيش بيني به نظر مي‌رسد بيش از ۵۰ ميليارد تومان ديگر براي تكميل پروژه منوريل نياز باشد.(تاریخ انتشار 95/8/26)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنيوز، دكتر سقائيان نژاد وضعيت پروژه منوريل را مورد توجه قرار داد و گفت: اقدامات فني در پروژه منوريل تقريبا به اتمام رسيده و خط آن از ۶.۷ كيلومتر به ۴.۷ كيلومتر كاهش پيدا كرده است.

شهردار قم با اشاره به تامين برق خط منوريل، گفت: فقط نيازمند تامين تعدادي واگن در اين پروژه هستيم و تنها معضل اين پروژه مباحث حقوقي شامل زمان قرارداد، تغييرات در پروژه و تغيير در قيمت ها است.

سقائيان نژاد تصريح كرد: به محض اينكه مباحث حقوقي پروژه منوريل رفع شود آن را تكميل كرده و در اختيار شهروندان قرار خواهيم داد.

وي گفت: منوريل بدون اينكه مطالعه شود در قم اجرايي شده است؛ زماني كه من شهردار اصفهان بودم اين پيشنهاد به اصفهان هم شد ولي با بررسي هايي كه صورت گرفت ديديم كه اين پروژه در محدوده نياز اين شهر نيست و آن را حذف كرديم.

شهردار قم با تاكيد بر اينكه دولت هزينه‌هاي زيادي براي پروژه منوريل كرده و نمي توان آن را به همين شكل رها كرد، گفت: تنها راه حل اين است كه پروژه منوريل را در ظرفيت هاي ويژه اي همچون گردشگري به كار بگيريم تا هزينه صورت گرفته هدر نرود.

سقائيان نژاد با بيان اينكه تاكنون قريب به ۱۸۰ ميليارد تومان براي منوريل هزينه شده است، افزود: طبق پيش بيني به نظر مي‌رسد بيش از ۵۰ ميليارد تومان ديگر براي تكميل پروژه منوريل نياز باشد.

تگ ها :
آخرین اخبار

استاندار قم عنوان کرد: خرید واگن متروی قم در انتظار تأیید نهایی کیفیت / منوریل حذف نخواهد شد

استاندار قم با اشاره به اینکه فاز نخست متروی قم در انتظار تامین واگن است، گفت: پروژه منوریل از ابتدا اقتصادی نبوده است، اما حذف آن در دستور کار نیست.


متروی قم آماده خدمت‌رسانی است / میدان مطهری، محور حمل‌ونقل ترکیبی شهر خواهد بود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه متروی قم، از آمادگی کامل بخش شهری خط A برای بهره‌برداری خبر داد و گفت: خط A متروی قم از منطقه قلعه کامکار در ابتدای جاده جعفریه آغاز شده است و تا جمکران ادامه دارد.


تاکید بر تسریع در تامین واگن مترو و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم

شهردار قم با تاکید بر لزوم تأمین واگن متروی قم گفت: مسائلی همچون تأمین واگن مترو، تخصیص اوراق مشارکت، به‌روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از موضوعات اساسی شهر قم است.


بازگشایی بلوار شهید روحانی پس از اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی

به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.


حمایت شهرداری قم از ساخت واگن داخلی / تلاش در مسیر ارتقای توان مهندسی کشور

شهرداری قم به‌عنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهایی‌سازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگن‌پارس مپنا اراک است.


معاون فنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم: بومی‌سازی تجهیزات مترو قم با تکیه بر توان مهندسان داخلی

معاون فنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومی‌سازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهره‌برداری خواهد رسید


بازدید اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از فاز دوم خط یک مترو

اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همه‌جانبه دستگاه‌های ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حمل‌ونقلی تأکید کردند.


دیدار شهردار قم با مدیران ارشد گروه مپنا برای تسریع در تأمین واگن‌های مترو و توسعه خطوط ریلی

شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگن‌های مترو و توسعه خطوط حمل‌ونقل ریلی این کلان‌شهر را بررسی کرد.


شهردار قم: متروی قم تا ۱۴۰۷ به مسجد جمکران می‌رسد

شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.


بازدید شهردار قم از دپوی مترو

دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.