شهردار قم گفت: اگر مشكلات و هماهنگي ها صورت بگيرد خط دوم نيز با فاينانس چين فاز وارد اجرايي شده و اقدامات خوبي در اين بخش صورت خواهد گرفت.(تاریخ انتشار 95/8/25)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنيوز، دكتر سقائيان نژاد با بيان اينكه دو خط مترو در قم تعريف شده است، اظهار كرد: خط A مترو قم به طول قريب به ۱۴ كيلومتر تعريف شده كه از ايستگاه قلعه كامكار به سمت ايستگاه مسجد مقدس جمكران است.
شهردار قم با اشاره به جزئيات خط B مترو قم نيز گفت: خط دوم مترو قم هم به صورت تلفيقي با پروژه منوريل اجرا شده و مسيري در حدود ۲۰ كيلومتر در اين شهر از شهرك پرديسان تا شهرك فرهنگيان را پوشش خواهد داد.
سقائيان نژاد با بيان اينكه فاز اول پروژه مترو خط اول قريب به پنج كيلومتر است، افزود: حفاري اين قسمت پروژه تكميل شده و در حال احداث ايستگاه ها و تامين شرايط لازم براي تجهيز هستيم.
وي با بيان اينكه سعي داريم در افق ۹۶ پروژه فاز نخست مترو را به بهره برداري برسانيم، ادامه داد: بحث فاينانس تامين واگن هاي اين بخش مترو با روسيه در حال انجام است.
شهردار قم اضافه كرد: قرار شده تا پايان سال سه رام قطار به شهرداري تحويل شده و مابقي نيز به مرور تحويل شود.
سقائيان نژاد با بيان اينكه فاينانس خط دوم مترو نيز با سفر وزير اقتصاد به چين در اين كشور انجام خواهد شد، افزود: اگر مشكلات و هماهنگي ها صورت بگيرد خط دوم نيز وارد فاز اجرايي شده و اقدامات خوبي در اين بخش صورت خواهد گرفت.
استاندار قم با اشاره به اینکه فاز نخست متروی قم در انتظار تامین واگن است، گفت: پروژه منوریل از ابتدا اقتصادی نبوده است، اما حذف آن در دستور کار نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه متروی قم، از آمادگی کامل بخش شهری خط A برای بهرهبرداری خبر داد و گفت: خط A متروی قم از منطقه قلعه کامکار در ابتدای جاده جعفریه آغاز شده است و تا جمکران ادامه دارد.
شهردار قم با تاکید بر لزوم تأمین واگن متروی قم گفت: مسائلی همچون تأمین واگن مترو، تخصیص اوراق مشارکت، بهروزرسانی تجهیزات آتشنشانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از موضوعات اساسی شهر قم است.
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.