استاندار قم با اشاره به پروژه احیای خط دوم مترو قم تأکید کرد: اجرای پروژه خط دوم مترو قم در کاهش مشکلات حمل و نقل مردم بسیار مؤثر است. (تاریخ انتشار 95/8/20)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از خبرگزاری تسنیم گروه استانها، سید مهدی صادقی استاندار قم با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریهای ایران با اشاره به جزئیات پروژه منوریل قم اظهار داشت: در ارتباط با این پروژه اقدامات و هزینههایی صورت گرفته بنابراین به این نتیجه رسیدیم که مسیر 18 کیلومتری به یک فاز اولیه و انتهایه تمام شود و 4.7 کیلومتر از منتهاالیه ایستگاه ترکیبی قم ضلع شمال به طرف میدان مطهری به عنوان آخرین ایستگاه به اجرا در آید.
وی افزود: خط دوم مترو قم نیز قرار است احیا شود که از پردیسان به خیابان امام به طول میانجامد که قطعاً این پروژه نیز در کاهش مشکلات حمل و نقل مردم تأثیر بسزایی دارد.
استاندار قم در ادامه با اشاره به وضعیت پیشرفت پروژههای سفر رئیسجمهور به این استان گفت: در سفر رئیسجمهور به قم مجموعاً 27 طرح و پروژه با اعتباری نزدیک به 380 میلیارد تومان به تصویب رسید.
صادقی ادامه داد: سال گذشته شاهد افتتاح بخشی از این پروژهها بوده و تا پایان امسال نیز بخش دیگری از افتتاحها را خواهیم داشت و امیدواریم با تأمین اعتبار لازم به تمامی تعهدات عمل کنیم.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.