شهردار قم با اشاره به آخرين وضعيت پروژه منوريل گفت: پروژه منوريل در بحث قراردادي مشكلاتي دارد كه تمام مسئولان استان براي برطرف كردن مشكلات قانوني بسيج شدهاند. (تاریخ انتشار 95/8/20)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نیوز، دكتر سقائياننژاد شهردار قم با حضور در غرفه خبرگزاري تسنيم در بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاريهاي ايران با اشاره به وضعيت پروژه منوريل قم اظهار داشت: درباره اين پروژه ما در سطح استان به اين نتيجه رسيديم كه ۱۸ كيلومتر به ۴.۷ كيلومتر برسد و بقيه ۱۸ كيلومتر را با خط B تلفيق ميكنيم. همچنين فاينانس خط B مترو از طرف وزير اقتصاد در چين مطرح شد و بنابراين خط B مترو قم با فاينانس توسط يك شركت چيني اجرا ميشود.
سقائياننژاد خاطرنشان كرد: پروژه منوريل در بحث قراردادي مشكلاتي را دارد كه مسئولان استان براي برطرف كردن آن بسيج شدهاند؛ همچنين اين خط ۴.۷ كيلومتري برقرساني شده و ۲ واگن آن آمده و ۴ واگن ديگر هم نياز دارد كه اگر مشكلاتش برطرف شود در اختيار مردم قرار ميگيرد.
وزیر کشور در بازدید از خط ۲ مترو کرج سیستم حمل و نقل ریلی را ارزانترین، ایمنترین و پاکترین سیستم حمل و نقل عمومی دانست و آن را اولویت دارترین بخش این حوزه عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.