عضو شوراي اسلامي شهر قم با تأكيد بر اينكه دفاع از پيمانكار منطقي نيست و مبنا بايد قرارداد باشد، گفت: هرچند معتقد هستيم بايد به پيمانكار كمك كرد كه پروژه را پيش ببرد. (تاریخ انتشار 95/8/17)
به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نيوز ، حسن بختياري در دويست و چهارمين جلسه شوراي اسلامي شهر قم، با اشاره به قرارداد قرارگاه خاتمالأنبيا در پروژه مترو گفت: قرارداد در مقطعي كه منعقد شده مقطوع بود بخش ارزي و ريالي داشته است، زماني كه قرارداد بخش ارزي دارد بايد قاعدتاً در صورت تغيير قيمت هم همان مبنا صورت گيرد.
وي با اشاره به طرح صورت جلسه سازمان قطار شهري و پيمانكار در شوراي شهر سوم، تصريح كرد: مخالفتي كه در سال ۹۳ با اين اصلاح قرارداد شده به همين خاطر بوده كه تغيير قيمت ارز نبايد تاثيري در اين قرارداد مقطوع داشته باشد.
عضو شوراي اسلامي شهر قم با تاكيد بر اينكه مبناي عمل تعديل در اين قرارداد بايد قوانين سازمان برنامه و بودجه باشد، گفت: اينكه ما ۱۵ درصد پيشرفت داريم دليل نميشود كه پذيرش رقمي جديد را براي قرارداد داشته باشيم.
وي با اشاره به اينكه پروژه مترو يك مگاپروژه و پيمانكار آن نيز مگاپيمانكار است، افزود: قاعدتاً پيمانكار قبل از عقد هر پيماني تغيير قيمتها و مشكلات در مسير پروژه را پيش بيني كرده و در قيمتهاي خود لحاظ ميكند و امروز نبايد مدعي باشد كه متضرر شده و بايد تعديل صورت گيرد.
بختياري با تأكيد بر اينكه دفاع از پيمانكار منطقي نيست و مبنا بايد قرارداد باشد، تصريح كرد: هرچند معتقد هستيم بايد به پيمانكار كمك كرد كه پروژه را پيش ببرد.
وزیر کشور در بازدید از خط ۲ مترو کرج سیستم حمل و نقل ریلی را ارزانترین، ایمنترین و پاکترین سیستم حمل و نقل عمومی دانست و آن را اولویت دارترین بخش این حوزه عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.