عضو شوراي اسلامي شهر قم با تأكيد بر اينكه دفاع از پيمانكار منطقي نيست و مبنا بايد قرارداد باشد، گفت: هرچند معتقد هستيم بايد به پيمانكار كمك كرد كه پروژه را پيش ببرد. (تاریخ انتشار 95/8/17)
به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نيوز ، حسن بختياري در دويست و چهارمين جلسه شوراي اسلامي شهر قم، با اشاره به قرارداد قرارگاه خاتمالأنبيا در پروژه مترو گفت: قرارداد در مقطعي كه منعقد شده مقطوع بود بخش ارزي و ريالي داشته است، زماني كه قرارداد بخش ارزي دارد بايد قاعدتاً در صورت تغيير قيمت هم همان مبنا صورت گيرد.
وي با اشاره به طرح صورت جلسه سازمان قطار شهري و پيمانكار در شوراي شهر سوم، تصريح كرد: مخالفتي كه در سال ۹۳ با اين اصلاح قرارداد شده به همين خاطر بوده كه تغيير قيمت ارز نبايد تاثيري در اين قرارداد مقطوع داشته باشد.
عضو شوراي اسلامي شهر قم با تاكيد بر اينكه مبناي عمل تعديل در اين قرارداد بايد قوانين سازمان برنامه و بودجه باشد، گفت: اينكه ما ۱۵ درصد پيشرفت داريم دليل نميشود كه پذيرش رقمي جديد را براي قرارداد داشته باشيم.
وي با اشاره به اينكه پروژه مترو يك مگاپروژه و پيمانكار آن نيز مگاپيمانكار است، افزود: قاعدتاً پيمانكار قبل از عقد هر پيماني تغيير قيمتها و مشكلات در مسير پروژه را پيش بيني كرده و در قيمتهاي خود لحاظ ميكند و امروز نبايد مدعي باشد كه متضرر شده و بايد تعديل صورت گيرد.
بختياري با تأكيد بر اينكه دفاع از پيمانكار منطقي نيست و مبنا بايد قرارداد باشد، تصريح كرد: هرچند معتقد هستيم بايد به پيمانكار كمك كرد كه پروژه را پيش ببرد.
استاندار قم با اشاره به اینکه فاز نخست متروی قم در انتظار تامین واگن است، گفت: پروژه منوریل از ابتدا اقتصادی نبوده است، اما حذف آن در دستور کار نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه متروی قم، از آمادگی کامل بخش شهری خط A برای بهرهبرداری خبر داد و گفت: خط A متروی قم از منطقه قلعه کامکار در ابتدای جاده جعفریه آغاز شده است و تا جمکران ادامه دارد.
شهردار قم با تاکید بر لزوم تأمین واگن متروی قم گفت: مسائلی همچون تأمین واگن مترو، تخصیص اوراق مشارکت، بهروزرسانی تجهیزات آتشنشانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از موضوعات اساسی شهر قم است.
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.