عضو شوراي اسلامي شهر قم با تأكيد بر اينكه دفاع از پيمانكار منطقي نيست و مبنا بايد قرارداد باشد، گفت: هرچند معتقد هستيم بايد به پيمانكار كمك كرد كه پروژه را پيش ببرد. (تاریخ انتشار 95/8/17)
به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نيوز ، حسن بختياري در دويست و چهارمين جلسه شوراي اسلامي شهر قم، با اشاره به قرارداد قرارگاه خاتمالأنبيا در پروژه مترو گفت: قرارداد در مقطعي كه منعقد شده مقطوع بود بخش ارزي و ريالي داشته است، زماني كه قرارداد بخش ارزي دارد بايد قاعدتاً در صورت تغيير قيمت هم همان مبنا صورت گيرد.
وي با اشاره به طرح صورت جلسه سازمان قطار شهري و پيمانكار در شوراي شهر سوم، تصريح كرد: مخالفتي كه در سال ۹۳ با اين اصلاح قرارداد شده به همين خاطر بوده كه تغيير قيمت ارز نبايد تاثيري در اين قرارداد مقطوع داشته باشد.
عضو شوراي اسلامي شهر قم با تاكيد بر اينكه مبناي عمل تعديل در اين قرارداد بايد قوانين سازمان برنامه و بودجه باشد، گفت: اينكه ما ۱۵ درصد پيشرفت داريم دليل نميشود كه پذيرش رقمي جديد را براي قرارداد داشته باشيم.
وي با اشاره به اينكه پروژه مترو يك مگاپروژه و پيمانكار آن نيز مگاپيمانكار است، افزود: قاعدتاً پيمانكار قبل از عقد هر پيماني تغيير قيمتها و مشكلات در مسير پروژه را پيش بيني كرده و در قيمتهاي خود لحاظ ميكند و امروز نبايد مدعي باشد كه متضرر شده و بايد تعديل صورت گيرد.
بختياري با تأكيد بر اينكه دفاع از پيمانكار منطقي نيست و مبنا بايد قرارداد باشد، تصريح كرد: هرچند معتقد هستيم بايد به پيمانكار كمك كرد كه پروژه را پيش ببرد.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.