شهردار قم بابيان اينكه مشكلاتي در قرارداد پيمانكار متروي قم به وجود آمده است، گفت: پيمانكار مترو بههيچ وجه حاضر به ادامه كار نيست و ما اگر نميخواهيم پروژه متوقف شود بايد با پيمانكار برخورد مناسبي داشته باشيم.(تاریخ انتشار 95/8/17)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهر نيوز، دكتر سقائيان نژاد در دويست و چهارمين جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر قم، با اشاره به مشكلات پيشآمده براي قرارداد متروي قم اظهار داشت: پيمانكار مترو بههيچوجه حاضر به ادامه كار نيست و ما اگر نميخواهيم پروژه متوقف شود بايد با پيمانكار برخورد مناسبي داشته باشيم.
وي بابيان اينكه درحاليكه شهرداري به دنبال تأمين فاينانس خط B مترو و انتقال دستگاه TBM براي حفاري از پرديسان است، نبايد اختلالي در روند كار ايجاد شود، افزود: عقلانيترين كار در اين زمينه آن است كه اين مسئله به شوراي عالي فني ارجاع شود تا آنها بتوانند با حكميت اجازه دهند تا با پيمانكار مذاكره ديگري داشته باشيم.
شهردار قم با اشاره به اينكه شهرداري مصمم است دستگاه TBM را براي حفاري در قم نگه دارد، خاطرنشان كرد: نياز داريم تا هرچه سريعتر مسئله قرارداد به شوراي عالي فني ارجاع شود تا براي اين پروژه تعيين تكليف شود.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.