شهردار قم بابيان اينكه مشكلاتي در قرارداد پيمانكار متروي قم به وجود آمده است، گفت: پيمانكار مترو بههيچ وجه حاضر به ادامه كار نيست و ما اگر نميخواهيم پروژه متوقف شود بايد با پيمانكار برخورد مناسبي داشته باشيم.(تاریخ انتشار 95/8/17)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهر نيوز، دكتر سقائيان نژاد در دويست و چهارمين جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر قم، با اشاره به مشكلات پيشآمده براي قرارداد متروي قم اظهار داشت: پيمانكار مترو بههيچوجه حاضر به ادامه كار نيست و ما اگر نميخواهيم پروژه متوقف شود بايد با پيمانكار برخورد مناسبي داشته باشيم.
وي بابيان اينكه درحاليكه شهرداري به دنبال تأمين فاينانس خط B مترو و انتقال دستگاه TBM براي حفاري از پرديسان است، نبايد اختلالي در روند كار ايجاد شود، افزود: عقلانيترين كار در اين زمينه آن است كه اين مسئله به شوراي عالي فني ارجاع شود تا آنها بتوانند با حكميت اجازه دهند تا با پيمانكار مذاكره ديگري داشته باشيم.
شهردار قم با اشاره به اينكه شهرداري مصمم است دستگاه TBM را براي حفاري در قم نگه دارد، خاطرنشان كرد: نياز داريم تا هرچه سريعتر مسئله قرارداد به شوراي عالي فني ارجاع شود تا براي اين پروژه تعيين تكليف شود.
استاندار قم با اشاره به اینکه فاز نخست متروی قم در انتظار تامین واگن است، گفت: پروژه منوریل از ابتدا اقتصادی نبوده است، اما حذف آن در دستور کار نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه متروی قم، از آمادگی کامل بخش شهری خط A برای بهرهبرداری خبر داد و گفت: خط A متروی قم از منطقه قلعه کامکار در ابتدای جاده جعفریه آغاز شده است و تا جمکران ادامه دارد.
شهردار قم با تاکید بر لزوم تأمین واگن متروی قم گفت: مسائلی همچون تأمین واگن مترو، تخصیص اوراق مشارکت، بهروزرسانی تجهیزات آتشنشانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از موضوعات اساسی شهر قم است.
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.