دکتر قاری قرآن گفت: ما در پروژه منوریل هيچ اختلافي با استان نداريم و تصميم استان در خصوص اين پروژه يك چيز است و همه تاكيد دارند فاز نخست به طول ۴.۷ كيلومتر تكميل شود. (تاریخ انتشار 95/8/17)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهر نیوز، دکتر قاری قرآن گفت: ما در پروژه منوریل هيچ اختلافي با استان نداريم و تصميم استان در خصوص اين پروژه يك چيز است و همه تاكيد دارند فاز نخست در ۴.۷ كيلومتر تكميل شود؛ ما در حال حاضر مشكلات قراردادي با پيمانكار داريم.
معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم و سرپرست سازمان قطار شهری با اشاره به مشكلات قرارداد منوريل، تصريح كرد: كارفرما ابلاغهايي به پيمانكار كرده كه كليت قراردادي پروژه را به هم ريخته و امروز ادعاهاي بالايي از طرف پيمانكار وجود دارد، تجهيزاتي خريداري شده كه جزو تعهدات ۶.۷ كيلومتر است و جزو تعهدات كارفرما بوده اما جزو نيازهاي ما نيست.
قاري قرآن با بيان اينكه در خصوص بهره برداري پروژه نيز پيچيدگيهايي وجود دارد خاطرنشان كرد: تصميماتي براي احياي خطB هم داشتيم و پيگيريهايي از سوي نمايندگان هم شده است؛ زماني قرار بود خط B با تعريف منوريل حذف شود و اين اشتباه بوده و امروز ما به دنبال احياي اين پروژه هستيم چراكه ظرفيت آن با هيچ خطي قابل مقايسه نيست.
وي تصريح كرد: منوريل در فازي قرار دارد كه بحث در اين است كه بايد دو واگن بگيريم يا ۲۰ واگني كه براي پرديسان تعريف شده و امروز سعي داريم اين مشكلات را حل كنيم تا پروژه به سرانجام برسد.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.