دکتر قاری قرآن گفت: ما در پروژه منوریل هيچ اختلافي با استان نداريم و تصميم استان در خصوص اين پروژه يك چيز است و همه تاكيد دارند فاز نخست به طول ۴.۷ كيلومتر تكميل شود. (تاریخ انتشار 95/8/17)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهر نیوز، دکتر قاری قرآن گفت: ما در پروژه منوریل هيچ اختلافي با استان نداريم و تصميم استان در خصوص اين پروژه يك چيز است و همه تاكيد دارند فاز نخست در ۴.۷ كيلومتر تكميل شود؛ ما در حال حاضر مشكلات قراردادي با پيمانكار داريم.
معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم و سرپرست سازمان قطار شهری با اشاره به مشكلات قرارداد منوريل، تصريح كرد: كارفرما ابلاغهايي به پيمانكار كرده كه كليت قراردادي پروژه را به هم ريخته و امروز ادعاهاي بالايي از طرف پيمانكار وجود دارد، تجهيزاتي خريداري شده كه جزو تعهدات ۶.۷ كيلومتر است و جزو تعهدات كارفرما بوده اما جزو نيازهاي ما نيست.
قاري قرآن با بيان اينكه در خصوص بهره برداري پروژه نيز پيچيدگيهايي وجود دارد خاطرنشان كرد: تصميماتي براي احياي خطB هم داشتيم و پيگيريهايي از سوي نمايندگان هم شده است؛ زماني قرار بود خط B با تعريف منوريل حذف شود و اين اشتباه بوده و امروز ما به دنبال احياي اين پروژه هستيم چراكه ظرفيت آن با هيچ خطي قابل مقايسه نيست.
وي تصريح كرد: منوريل در فازي قرار دارد كه بحث در اين است كه بايد دو واگن بگيريم يا ۲۰ واگني كه براي پرديسان تعريف شده و امروز سعي داريم اين مشكلات را حل كنيم تا پروژه به سرانجام برسد.
استاندار قم با اشاره به اینکه فاز نخست متروی قم در انتظار تامین واگن است، گفت: پروژه منوریل از ابتدا اقتصادی نبوده است، اما حذف آن در دستور کار نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه متروی قم، از آمادگی کامل بخش شهری خط A برای بهرهبرداری خبر داد و گفت: خط A متروی قم از منطقه قلعه کامکار در ابتدای جاده جعفریه آغاز شده است و تا جمکران ادامه دارد.
شهردار قم با تاکید بر لزوم تأمین واگن متروی قم گفت: مسائلی همچون تأمین واگن مترو، تخصیص اوراق مشارکت، بهروزرسانی تجهیزات آتشنشانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از موضوعات اساسی شهر قم است.
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.