دکتر قاری قرآن گفت: ما در پروژه منوریل هيچ اختلافي با استان نداريم و تصميم استان در خصوص اين پروژه يك چيز است و همه تاكيد دارند فاز نخست به طول ۴.۷ كيلومتر تكميل شود. (تاریخ انتشار 95/8/17)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهر نیوز، دکتر قاری قرآن گفت: ما در پروژه منوریل هيچ اختلافي با استان نداريم و تصميم استان در خصوص اين پروژه يك چيز است و همه تاكيد دارند فاز نخست در ۴.۷ كيلومتر تكميل شود؛ ما در حال حاضر مشكلات قراردادي با پيمانكار داريم.
معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم و سرپرست سازمان قطار شهری با اشاره به مشكلات قرارداد منوريل، تصريح كرد: كارفرما ابلاغهايي به پيمانكار كرده كه كليت قراردادي پروژه را به هم ريخته و امروز ادعاهاي بالايي از طرف پيمانكار وجود دارد، تجهيزاتي خريداري شده كه جزو تعهدات ۶.۷ كيلومتر است و جزو تعهدات كارفرما بوده اما جزو نيازهاي ما نيست.
قاري قرآن با بيان اينكه در خصوص بهره برداري پروژه نيز پيچيدگيهايي وجود دارد خاطرنشان كرد: تصميماتي براي احياي خطB هم داشتيم و پيگيريهايي از سوي نمايندگان هم شده است؛ زماني قرار بود خط B با تعريف منوريل حذف شود و اين اشتباه بوده و امروز ما به دنبال احياي اين پروژه هستيم چراكه ظرفيت آن با هيچ خطي قابل مقايسه نيست.
وي تصريح كرد: منوريل در فازي قرار دارد كه بحث در اين است كه بايد دو واگن بگيريم يا ۲۰ واگني كه براي پرديسان تعريف شده و امروز سعي داريم اين مشكلات را حل كنيم تا پروژه به سرانجام برسد.
وزیر کشور در بازدید از خط ۲ مترو کرج سیستم حمل و نقل ریلی را ارزانترین، ایمنترین و پاکترین سیستم حمل و نقل عمومی دانست و آن را اولویت دارترین بخش این حوزه عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.