معاون شهردار قم گفت: حفاري مكانيزه در مراحل پاياني خود قرار دارد و تا 2 ماه دیگره حفاری تونل مکانیزه خط A به پایان می رسد.(تاریخ انتشار 95/8/5)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنيوز، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به آخرين وضعيت حفاري تونل و ايستگاههاي مترو قم، اظهار داشت: حفاري مكانيزه در مراحل پاياني خود قرار دارد و هماكنون كمتر از ۸۵۰ متر از اين تونل باقيمانده كه اگر مشكل خاصي پيش نيايد ظرف مدت دو ماه آينده دستگاه TBM از تونل خارج ميشود.
معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با بيان اينكه از مجموع حدود ۳ هزار و ۸۰۰ متر حفاري دستي قريب به ۸۰۰ متر آن انجام شده است، تصريح كرد: بخش حفاري دستي به علت قرار گرفتن در فاز دوم بهرهبرداري فعلاً در اولويت سازمان نيست و تداخلي هم با روند فعلي پروژه ايجاد نميكند.
قاريقرآن خاطرنشان كرد: براي فاز نخست مترو ۶ ايستگاه پيشبيني شده است كه در تمامي اين ايستگاهها به جز يكي از آنها كه معارض دارد در حال فعاليت هستيم.
وي با اشاره به زمانبندي مشخص براي بهرهبرداري از مترو و احداث ايستگاهها، عنوان كرد: بهصورت هفتگي روند پيشرفت پروژه كنترل ميشود تا در صورت وجود مشكلات سريعاً نسبت به برطرف آن اقدام شود.
معاون شهردار قم اضافه كرد: تمام تلاش و عزم مديريت شهري بر آن است كه پروژههاي نيمهتمام مانند مترو هر چه سريعتر به بهرهبرداري برسند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.