معاون شهردار قم با بيان اينكه به دنبال اين هستيم كه شركت بيمه روسي ضمانت شهرداري براي فاينانس را قبول كند، گفت: روند پيگيري تحقق ضمانت شهرداري بسيار كوتاهتر است. (تاریخ انتشار 95/8/4)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنيوز، دكترعليرضا قاري قرآن با اشاره به وضعيت تأمين واگنهاي مترو، اظهار كرد: فاينانس روسيه توسط شركت بيمه روسي انجام ميشود كه در سطح ۵ ميليارد دلاري كه توافق شده پروژههاي متعددي در سطح كشور مطرح است.
معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با بيان اينكه تأمين ۱۳۰ دستگاه واگن مترو قم نيز جزو پروژههاي توافق شده براي فاينانس روسيه قرار گرفته است، افزود: توافقنامه و مطالعات كلي اين كار انجام شده و توافق كرديم كه دو رام از اين قطارها نيز ظرف ۶ ماه تحويل شود.
قاريقرآن گفت: بحث فاينانس نياز به ضمانت دولت دارد و جلساتي برگزار خواهيم كرد كه مشكلات اين بخش را برطرف كنيم.
وي با بيان اينكه به دنبال اين هستيم كه شركت بيمه روسي ضمانت شهرداري را براي فاينانس قبول كند، افزود: روند پيگيري تحقق ضمانت شهرداري بسيار كوتاهتر است و اگر به دنبال تحقق ضمانت دولت باشيم بايد منتظر تصويب شوراي اقتصاد و طي مراحل قانوني بود.
معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با تاكيد بر اينكه اسناد مالي شهرداري تحويل شركت طرف مقابل شده است، گفت: اميدواريم در صورت پذيرش از سوي شركت بيمه خبر خوبي را براي بحث مترو و واگنهاي آن داشته باشيم.
قاريقرآن افزود: در حال حاضر خط نخست مترو قم به طول ۱۴ كيلومتر از قلعه كامكار تا مسجد مقدس جمكران در حال اجرا بوده كه براي آن ۱۴ ايستگاه پيش بيني شده است.
وي به تصميم مديران شهري اشاره كرده و گفت: فاز نخست مترو قم از ايستگاه قلعه كامكار تا ايستگاه ميدان مطهري به طور ۴.۷ كيلومتر در مرحله ساخت ايستگاهها قرار گرفته و در افق ۹۶ به بهره برداري خواهد رسيد
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.