شهردار قم گفت: به طور کلی میتوان گفت پروژه قطار شهری بالغ بر هزار میلیارد تومان توان مالی دارد و بستری برای حرکت پرسرعت برای تکمیل پروژه را فراهم میکند.(تاریخ انتشار خبر 99/1/12)
به گزارش شهرنیوز، دکتر سیدمرتضی سقائیاننژاد در جلسه شورای سازمان قطار شهری و معارفه سرپرست جدید سازمان، با اشاره به انتصاب سرپرست جدید سازمان قطار شهری قم با حکم استاندار، اظهار کرد: آقای درویشی در حوزه های مختلف عمرانی سوابق بسیار خوبی دارند و در استانهای مختلف کشور کار کردند.
شهردار قم با اشاره به اشراف کامل سرپرست جدید سازمان قطار شهری در حوزه عمرانی و امور مرتبط با شهرداری، خاطرنشان کرد: آقای مهندس درویشی پشتکار بسیار بالایی داشته و ارتباط خوبی در پروژههای مختلف با پیمانکاران برقرار کرده و بستر پیشرفت قابل توجه پروژههای عمرانی را فراهم کرده است.
سقائیاننژاد با تاکید بر اینکه مترو بالغ بر ۲۷۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که عمدتا برای تجهیزات است، گفت: ۱۰۰میلیارد هم از اعتبارات ملی و شهرداری در اختیار پروژه بوده و برای سال ۹۹هم دنبال فروش اوراق به مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان هستیم.
وی با تاکید بر اینکه ۴۰درصد پروژه هم ملک است، گفت: به طور کلی میتوان گفت پروژه بالغ بر هزار میلیارد تومان توان مالی دارد و بستری برای حرکت پرسرعت جهت تکمیل پروژه را فراهم میکند.
شهردار قم به ارتباط خوب مهندس درویشی با شهرداری را مورد توجه قرار داد و افزود: طبق مصوبه شورای فنی باید تا پایان سال ۹۹فاز اول مترو به بهرهبرداری برسد اما به دلیل همین مسائل پیشآمده چندماهی پروژه به تاخیر میافتد و امید داریم در نیمه نخست سال ۱۴۰۰پروژه آماده بهرهبرداری شود.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.