ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

17 آبان 1402

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.

image

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری قم در گفت و گو با واحد خبر سازمان قطار شهری قم بیان کرد: عموماً پروژه های قطار شهری کشور در دهه 80 آغاز گردیده که شرایط اقتصادی کشور در آن دهه پایدارتر بوده است، این در حالی است که احداث خط 1 مترو قم مصادف با سال های بروز تورم افسارگسیخته و تحریم های ظالمانه گردیده است، به نحویکه شهرداری قم با اخذ مصوبات متعدد از شورای عالی فنی کشور جهت اصلاح قرارداد طرح و ساخت پیمانکار خط 1 مترو قم، متناسب سازی قرارداد با شرایط روز کشور را مدّ نظر داشت.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه امروزه بهای تمام شده هر کیلومتر مترو در کشور حدود 20 هزار میلیارد ریال هزینه در بر دارد، تبیین داشت: علاوه بر موضوع تورم و بروز شرایط تحریم ظالمانه اقتصادی و بازرگانی، طی سال های ساخت پروژه، بودجه های عمرانی ملی متناسب با افزایش هزینه های ساخت برنامه ریزی نگردیده و تقریباً میانگین تخصیص های ملی 500 میلیارد ریال و میانگین اوراق مشارکت های سنواتی منتشره 2500 میلیارد ریال طی 10 سال بوده که این مهم بار سنگین تری را بر دوش شهرداری تحمیل کرده است.
ایشان به منظور مقایسه در شرایط برابر خطوط مترویی کشور نیز اظهار داشت که مطابق جدول آماده شده، هر یک از خطوط مترو را باید با در نظر گرفتن بودجه و اعتبارات همان شهرداری مقایسه نمود
.

تگ ها :
آخرین اخبار

بازدید مدیران استان و شهرداری از پروژه های قطار شهری

استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران  شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.


برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.


تبریک روز کارگر توسط مدیرعامل سازمان قطار شهری قم

انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.


استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در پروژه مترو قم

معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.


تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.