ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم: بودجه دولتی متروی قم اندک است / نیاز ۴۰۰۰ میلیارد تومانی مترو در ۱۴۰۴

09 اردیبهشت 1404

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم گفت: بودجه دولتی متروی قم اندک و در حد و اندازه امور جاری پروژه است در حالی که سال ۱۴۰۴ نیاز داریم که حداقل ۴,۰۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود.

image

محمد انگشت‌باف در گفت‌وگو با شهرنیوز با اشاره به اهمیت تأمین منابع مالی برای پروژه متروی قم اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای این پروژه قرارداد منعقد شد و پیش بینی شده بود که ۲ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در اواخر سال گذشته اختصاص یابد که به سال جاری موکول شد.

 

وی افزود: امسال نیز باید ۴ هزار میلیارد تومان دیگر برای این پروژه جذب شود تا برنامه‌ریزی زمان بندی شده محقق شود و محل تأمین این ارقام بودجه داخلی شهرداری قم و اوراق مشارکت است.

 

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا تصریح کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی ایستگاه‌های ولیعصر، جمکران و ایستگاه‌های عبوری A7 و A8 در مناطق حساس بافت سنتی شهر از جمله امامزاده موسی مبرقع و حسین آباد در جریان است.

 

انگشت باف گفت: پیشرفت پروژه‌های ایستگاه‌های A4 و A5 نیز باید تسریع شود تا به برنامه زمان بندی شده برای مهر ۱۴۰۷ دست پیدا کنیم.

 

وی با مقایسه بودجه‌های گذشته و فعلی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته، پروژه‌های ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومانی دولتی، ارقام قابل توجهی محسوب می‌شدند، اما این مبالغ در سال ۱۴۰۳ دیگر پاسخگوی نیازهای پروژه نیست.

 

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم افزود: سال گذشته تنها ۶۵ میلیارد تومان در بودجه عمرانی به متروی قم اختصاص یافت که سازمان موفق شد در روزهای پایانی سال، تخصیص ۱۰۰ درصدی آن را دریافت کند تا این میزان در اردیبهشت ماه امسال به پروژه تزریق شود.

 

انگشت باف با بیان محدودیت‌های این بودجه تصریح کرد: چنین مبالغی تنها کفاف هزینه‌های جاری مانند حق‌الزحمه ۴ تا ۵ مشاور نظارتی پروژه را می‌دهد و در حال حاضر ماهانه حدود ۵ میلیارد تومان صرف هزینه‌های مشاوره می‌شود که از همین محل ۶۵ میلیارد تومانی تأمین خواهد شد.

تگ ها :
آخرین اخبار

وزیر کشور: حمل و نقل ریلی، اولویت‌دارترین و پاک‌ترین سیستم حمل و نقل عمومی است

وزیر کشور در بازدید از خط ۲ مترو کرج سیستم حمل و نقل ریلی را ارزان‌ترین، ایمن‌ترین و پاک‌ترین سیستم حمل و نقل عمومی دانست و آن را اولویت دارترین بخش این حوزه عنوان کرد.


بازدید سرزده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم از پروژه‌های فاز دوم مترو قم

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.


شتاب‌بخشی به خط ۲ مترو قم با اولویت کاهش ترافیک

در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاب‌بخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.


در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل؛ بررسی آخرین دستاوردها و فناوری‌های حوزه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم، از غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوری‌ها و نوآوری‌های حوزه حمل‌ونقل عمومی آشنا شدند.


معاون استاندار قم: خط دوم مترو قم اجرایی می‌شود/مترو تا فرودگاه ادامه خواهد داشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل می‌کند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهره‌برداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفته‌شده است.


پیام تبریک شهردار قم به مناسبت فرا رسیدن روز کارمند

شهردار قم با صدور‌ پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمان‌های تابعه تبریک گفت‌.


بازدید مدیرکل اتباع و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه استان از پروژه مترو قم

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفت‌های پروژه مترو قم قرار گرفتند.


منابع ارزی و ریالی تامین واگن مترو قم تامین شد/ پرداخت 69 میلیون یورو توسط دولت

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمین‌کننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز است.


مدیرعامل سازمان قطار شهری قم: فعالیت در پروژه مترو قم سه شیفت است/دستاوردهای فنی و مالی در اجرای فاز دوم خط نخست مترو

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر به‌صورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینه‌ها و صرفه‌جویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.


راه اندازی متروی قم در گام نهایی / تأمین واگن در اولویت مدیریت شهری

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن‌ سال جاری واگن‌ها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.