مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با اشاره به ترخیص خودروهای پیشرفته امداد و نجات متروی قم از گمرک گفت: قیمت تمام شده فاز نخست متروی قم با تملک ۱۶ هزار میلیارد تومان است.
به گزارش شهرنیوز، محمدرضا انگشتباف در جلسه شورای مدیران شهرداری قم اظهار کرد: فاز نخست متروی قم از نظر پیشرفت فیزیکی به مرحله پایانی رسیده است و واگن موجود باید طی یکی دو ماه تست گرم میتوان این فاز را به بهره برداری رساند.
وی افزود: اگر مشکل واگن که در دست وزارت کشور است و گرفتار بروکراسیهای اداری میان این وزارتخانه، سازمان برنامه و بانک مرکزی شده حل شود، مردم قم میتوانند به زودی از مترو استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم خاطرنشان کرد: شهرداری قم در حال دنبال کردن راهکارهای جدیدی است تا بتواند فارغ از این بروکراسیها به واگن دست پیدا کند.
انگشت باف با اشاره به تأسیس سازمان حمل و نقل ریلی در سال ۸۷ ادامه داد: خط یک متروی قم از ابتدا در دستور کار قرار گرفت که با ۱۴.۸ کیلومتر طول در فاز نخست به پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی رسیده است.
وی با اشاره به تعریف خط دوم متروی قم با ۲۸ کیلومتر طول و ۲۱ ایستگاه اضافه کرد: مطالعات این خط در شورای ترافیک استان در دست بررسی است.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با اشاره به ارزش ریالی امروز خط اول متروی قم گفت: اگر امروز میخواستیم این خط را اجرا کنیم ۲۸ هزار میلیارد تومان برای اجرای آن نیاز داشتیم و تا امروز ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده که این ارقام بدون محاسبه تملک و واگن است.
انگشت باف با اشاره به اینکه هزینه تمام شده خط اول متروی قم با تملک تا امروز ۱۶ هزار میلیارد تومان است افزود: هر کیلومتر مترو در شهر قم بدون واگن ۱,۹۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.
وی با اشاره به پیشرفت ۲۷ درصدی تونل سنتی متروی قم در سمت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: برای نصب سامانه سیگنالینگ نیز ۸۲ میلیارد تومان پیش پرداخت اجرایی شده و خودروهای امداد و نجات دپوی مترو نیز تهیه شده است.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: تاکنون ۷۵۰ متر از تونل سنتی در کارگاه جمکران در عمق ۱۲ تا ۱۵ متری زمین حفاری شده و پس از تکمیل این پروژه، محدوده شمال غرب شهر قم به جنوب شرق شهر و مسجد مقدس جمکران متصل خواهد شد.
پروژه متروی کلانشهر قم با وجود همه مشکلات، همچنان مقاوم در مسیر تحقق خود قرار دارد و امید است با کمک سایر نهادها به ویژه دولت بتواند در کمترین زمان و بهترین کیفیت ممکن به نتیجه مطلوب برسد.
تیم فوتسال سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، با غلبه بر تیم سهند در مسابقه فینال، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.
ایستگاه کشاورز خط ۱ مترو قم برای بازدید های تخصصی مدیران و دانشگاهیان از شرایط لازم برخوردار است.
در ادامه مسابقات فوتسال سازمان نظام مهندسی ساختمان، امروز تیم فوتسال سازمان حمل و نقل ریلی قم در مسابقه ای پُرهیجان از سد تیم اداره کل نوسازی مدارس استان گذشت و به فینال مسابقات صعود کرد.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: قطعات قالب هیدرولیک تونل NATM متروی قم برای اجرای لاینینگ نهایی آخرین بخش تونل خط یک مترو وارد کارگاه شد.
شهردار قم گفت: متروی قم در دو سال گذشته منتظر تأمین واگن است و مسیرهای مختلفی برای رفع این مشکل پیموده شده که تاکنون نتیجهای نداشته است.
محدرضا انگشت باف مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش مهندسان متخصص مرتبط با پروژه های این مجموعه، روز مهندس را به تمامی دست اندرکاران تبریک گفت.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در راستای تامین واگن و راهاندازی پروژه متروی قم، مذاکراتی با نمایندگان مشهد انجام داده و موضوع تامین واگن را در جلسه سران مطرح کرده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه قم از پروژه مترو قم بازدید و بر اهمیت توسعه زیرساختهای شهر قم تاکید کرد