مدیر عامل سازمان قطار شهری قم خبرداد: با همت و کار و تلاش شبانه روزی، حفاری تونل مکانیزه مترو از سمت منطقه قلعه کامکار به مسجد مقدس جمکران از مرز 6 کیلومتر گذشت. (94/11/10)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، مهندس ابراهیم نیلیه گفت پروژه خط A قطار شهری، شمال غربي قم را به جنوب شرقي آن متصل می نماید و مطالعات زمینشناختی نیز در همین گستره انجام گرفته است. موقعیت خط A متروی قم با حفظ دسترسیهای محلی، از مسجد جمکران آغاز و در قلعه کامکار خاتمه مییابد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری قم خاطر نشان کرد: دسترسی به قطار شهری برای مسافران از طریق ۱۴ ایستگاه که به ترتیب از1 Aتا 14 Aنامگذاری شده اند پیشبینی شده است. سکوهاي مسافرگيري در کلیه ایستگاهها در طرفین خط ریلی قرار داشته و بدون قوس مي باشند. متوسط طول ایستگاهها ۱۰۹ متر و فاصله ایستگاههای متوالی بین ۶۶۰ تا ۱۹۸۰ متر يعني بطور متوسط ۱ کیلومتر میباشد.
وی افزود: دستگاه عظیم حفاری مکانیزه TBM با حفاری متوسط 14.1 متر در روزهای فعال، هم اکنون از مرز حفاری تجمعی 6000 متر گذشته و در صورتی که دستگاه TBM به همین نحو و طبق برنامه زمان بندی به حرکت خود ادامه دهد تا مهر ماه 95 به میدان ولیعصر خواهد رسید و در آنجا به تونل سنتی ملحق خواهد شد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری قم اظهار کرد: طول کل مسیر پروژه 14.8 کیلومتر می باشد که 10.3 کیلومتر آن را تونل مکانیزه تشکیل می دهد و 4 کیلومتر از کل مسیر نیز تونل سنتی از میدان حضرت ولیعصر (عج) تا مسجد مقدس جمکران می باشد که تا کنون 816 متر از تونل سنتی به صورت غیر مکانیزه حفاری گردیده است.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.
تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.
بازدید رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم از فاز دوم خط اول مترو قم با همراهی اعضای شورای شهر انجام شد؛ در این بازدید آخرین وضعیت پروژه بررسی و بر همکاری پلیس و شهرداری برای تسریع بهرهبرداری و ارتقای ایمنی ترافیک شهری تأکید شد.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به اهمیت حقوق کارگران و بیمهشدگان، برمساعدت و لزوم نظارت دقیق و شفاف بر پرداختهای قانونی پیمانکاران تاکید کرد.
شهردار قم گفت: با تلاش همکارانم در شورای شهر و سازمان قطار شهری، ۲ دستگاه TBM با قطر ۶ متر برای حفاری خط دوم مترو وارد قم شد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از مصوب شدن اجرای خط دو متروی شهر قم در شورای ترافیک کشور و برنامهریزی برای آغاز فاز نخست آن خبر داد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم گفت: با پیگیریهای صورت گرفته عملیات انتقال 3 دستگاه تی بی ام به قم برای حفاری خط دوم مترو آغاز شده است.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از انعقاد دو قرارداد داخلی و خارجی برای تأمین ناوگان موردنیاز خط یک متروی قم خبر داد و گفت: با این قراردادها، آینده ناوگان این خط برای دو دهه آینده تضمینشده است.