ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

حفاری تونل مکانیزه خط A مترو قم از مرز 6 کیلومتر گذشت

12 بهمن 1394

مدیر عامل سازمان قطار شهری قم خبرداد: با همت و کار و تلاش شبانه روزی، حفاری تونل مکانیزه مترو از سمت منطقه قلعه کامکار به مسجد مقدس جمکران از مرز 6 کیلومتر گذشت. (94/11/10)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، مهندس ابراهیم نیلیه گفت پروژه خط A قطار شهری، شمال غربي قم را  به جنوب شرقي آن متصل می نماید و مطالعات زمین‌شناختی نیز در همین گستره انجام گرفته است. موقعیت خط A متروی قم با حفظ دسترسی‌های محلی، از مسجد جمکران آغاز و در قلعه کامکار خاتمه می‌یابد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری قم خاطر نشان کرد: دسترسی به قطار شهری برای مسافران از طریق ۱۴ ایستگاه که به ترتیب از1 Aتا 14 Aنامگذاری شده اند پیش‌بینی شده است. سکوهاي مسافرگيري در کلیه ایستگاه‌ها در طرفین خط ریلی قرار داشته و بدون قوس مي باشند. متوسط طول ایستگاه‌ها ۱۰۹ متر و فاصله ایستگاه‌های متوالی بین ۶۶۰ تا ۱۹۸۰ متر يعني بطور متوسط ۱ کیلومتر می‌باشد.

وی افزود: دستگاه عظیم حفاری مکانیزه TBM با حفاری متوسط 14.1 متر در روزهای فعال، هم اکنون از مرز حفاری تجمعی 6000 متر گذشته و در صورتی که دستگاه TBM  به همین نحو و طبق برنامه زمان بندی به حرکت خود ادامه دهد تا مهر ماه 95 به میدان ولیعصر خواهد رسید و در آنجا به تونل سنتی ملحق خواهد شد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری قم اظهار کرد: طول کل مسیر پروژه 14.8 کیلومتر می باشد که 10.3 کیلومتر آن را تونل مکانیزه تشکیل می دهد و 4 کیلومتر از کل مسیر نیز تونل سنتی از میدان حضرت ولیعصر (عج) تا مسجد مقدس جمکران می باشد که تا کنون 816 متر از تونل سنتی به صورت غیر مکانیزه حفاری گردیده است.

 

 

 

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.