ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

بازدید مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم از پروژه مترو

16 مرداد 1399

توسعه مدیریت شهری قم در سال‌های اخیر دلسوزانه و متعهدانه بوده است/یکی از مطالبات مهم شهروندان پیشرفت قطار شهری قم است

image

به گزارش شهرنیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد لطفی نیاسر در بازدید از روند پیشرفت قطار شهری، اظهار داشت: اقدامات شهرداری در سال‌های اخیر انصافاً و در دوره جدید بسیار زیاد و توسعه مدیریت شهری و آبادانی قم در سال‌های اخیر دلسوزانه و متعهدانه بوده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم افزود: در مدیریت جدید شهری، تغییرات و تحولات در قم بسیار مشهود است و پیشرفت این دوره قابل‌مقایسه با دوره‌های قبلی نیست و کارهای بزرگ و اساسی در شهر انجام‌گرفته است.

لطفی نیاسر تصریح کرد: شهرداری با تدابیر برخی از طرح‌ها و پروژه‌ها را در جهت رفع مشکلات شهری پیش برده و حساب‌شده وارد اجرای تعدادی از پروژه‌های مهم شده که قابل‌تقدیر است.

وی ادامه داد: مترو قم پروژه‌ای ملی بوده و پیشرفت قطار شهری تاکنون علی‌رغم مشکلات خوب است و وقتی این پروژه بزرگ به بهره‌برداری رسیده و مردم از آن استفاده کنند، تأثیر آن در حمل‌ونقل و رفع مشکلات شهری مشخص می‌شود.

لطفی نیاسر با بیان اینکه صداوسیما وظیفه پیگیری از طرف مردم در جهت رفع مشکلات و تسریع در اجرای طرح‌ها را دارد، یادآور شد: صداوسیما از طرفی اقدامات و فعالیت‌های شهرداری را رصد و به اطلاع عموم می‌رساند.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های مدیریت شهری بسیار گسترده است و اکثر پروژه‌ها و طرح‌هایی که در هفته دولت نیز به بهره‌برداری می‌رسد متعلق به مدیریت شهری است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم گفت: با توجه به دشواری‌های فراوان در جهت تحقق پروژه قطار شهری، امیدواریم همراهی بیشتری در پیشبرد طرح از سوی مسئولان شاهد باشیم، مترو یک نیاز مهم برای شهروندان است و باید به‌صورت یک مطالبه دربیاید تا همراهی بیشتری از سوی شهروندان اتفاق بیفتد.

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.