شهردار قم با بیان اینکه شهرداری نمیتواند خارج از چارچوبهای مشخص شده شورای عالی فنی حرکت کند،گفت:تا پایان سال باید فاز اول مترو راهاندازی شود،شهرداری نزدیک به 650 میلیارد تومان برای مترو آماده کرده است.(تاریخ انتشار 1397/9/28)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنیوز، دکتر سیدمرتضی سقائیاننژاد در جلسه بررسی مشکلات مترو قم که در سالن جلسات شهرداری قم و با حضور هاشمی سرپرست استانداری، حجتالاسلام والمسملین ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس و دیگر مسوولان و مدیران این پروژه برگزار شد، با بیان اینکه امروز با توجه به شرایط کشور پیمانکاران عمرانی تحت فشار هستند، گفت: تمام تلاش ما بر این است که دست به دست هم داده تا پیمانکار با قوت پروژه خود را پیش برده و به سرانجام برساند.
وی با بیان اینکه قرارداد مترو به شورای عالی فنی رفته و چارچوبهایی برای آن مشخص شده است، تصریح کرد: شهرداری نمیتواند خارج از چارچوبهای مشخص شده شورای عالی فنی حرکت کند. چند خط قرمز برای پروژه مشخص شده که یکی از آنها این است که تا پایان سال باید فاز اول راهاندازی شود؛ شهرداری نزدیک به 650 میلیارد تومان برای مترو آماده کرده است.
شهردار قم با اشاره به اینکه 40 درصد قرارداد مالی مترو به صورت غیرنقدی است، افزود: در حوزه تجهیزات مشکل اصلی واگن است و خوشبختانه تامین واگنها صورت گرفته اما در حوزه متروسیستم هیچ کاری نشده است.
سقائیاننژاد با اشاره به راههای رفع مشکل متروسیستم بیان کرد: باید از ظرفیت اعتباری که در چین به وجود آمده استفاده شده و مشکل متروسیستم حل شود و با این کار تنها معضل بحث ارز خواهد بود که آن هم قابل حل است.
وی با تاکید بر اینکه گردنه اصلی در تکمیل پروژه مترو تامین تجهیزات و کمکهای مالی است خاطرنشان کرد: این امکان وجود دارد که در صورت همکاری و مشارکت مشکلات مترو حل شده و پروژه به سرانجام برسد.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.