معاون فنی و عمران شهرداری قم گفت: خط اول قطار شهری قم از قلعه کامکار تا مسجد مقدس جمکران به طول 14.5 کیلومتر در دو فاز در حال احداث است که تا پایان سال 97 فاز اول مترو به مرز بهرهبرداری میرسد که برای این شرایط حداقل باید سه قطار در اختیار داشته باشیم.(تاریخ انتشار 1397/7/4)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنیوز، علیرضا قاری قرآن با اشاره به روند تکمیل بخشهای باقیمانده فاز اول خط اول مترو قم، اظهار کرد: خط اول قطار شهری قم از قلعه کامکار تا مسجد مقدس جمکران به طول 14.5 کیلومتر در دو فاز در حال احداث است که تا پایان سال 97 فاز اول مترو به مرز بهرهبرداری میرسد که برای این شرایط حداقل باید سه قطار در اختیار داشته باشیم.
معاون فنی و عمران شهرداری قم همچنین به خط دوم مترو اشاره کرد و افزود: خط دوم مترو قم از پردیسان تا بازار است که این بخش در دست مطالعه بوده و مصوبات آن اخذشده، اجرای این بخش نیازمند 4 هزار میلیارد تومان هزینه بهروز دارد و هماکنون در حال تأمین منابع فاینانس هستیم.
قاری قرآن به وضعیت درآمد هزینههای شهرداری نسبت به انجام پروژهها اشاره کرد و گفت: شهرداری یک سیستم کاملاً درآمد هزینهای است که خوب و بد بودن آن بستگی به نحوه عملکرد مدیریت در شهر دارد.
وی با بیان اینکه درآمد شهرداریها بر اساس سیاستهایی که گذاشتهشده، به چند محور وابسته است، تصریح کرد: یکی از مهمترین این محورها ساختوساز در شهرها است؛ یعنی در شهر باید حتماً ساخت و سازی وجود داشته باشد تا بخش عمدهای از درآمد مدیریت شهری تأمین شود یعنی زمانی که شهروندان فعالیتها و انجام پروژههای شهرداری را مشاهده کنند سبب میشود تا شهروندان نیز اقدام به ساختوساز کنند و شهرداری نیز میتواند در قبال این فعالیتها درآمدزا و پاسخگو باشد.
استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.
مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.
انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.