ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

برای راه‌اندازی فاز اول قطار شهری 3 قطار نیاز است

11 آذر 1397

معاون فنی و عمران شهرداری قم گفت: خط اول قطار شهری قم از قلعه کامکار تا مسجد مقدس جمکران به طول 14.5 کیلومتر در دو فاز در حال احداث است که تا پایان سال 97 فاز اول مترو به مرز بهره‌برداری می‌رسد که برای این شرایط حداقل باید سه قطار در اختیار داشته باشیم.(تاریخ انتشار 1397/7/4)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنیوز، علیرضا قاری قرآن با اشاره به روند تکمیل بخش‌های باقیمانده فاز اول خط اول مترو قم، اظهار کرد: خط اول قطار شهری قم از قلعه کامکار تا مسجد مقدس جمکران به طول 14.5 کیلومتر در دو فاز در حال احداث است که تا پایان سال 97 فاز اول مترو به مرز بهره‌برداری می‌رسد که برای این شرایط حداقل باید سه قطار در اختیار داشته باشیم.

معاون فنی و عمران شهرداری قم همچنین به خط دوم مترو اشاره کرد و افزود: خط دوم مترو قم از پردیسان تا بازار است که این بخش در دست مطالعه بوده و مصوبات آن اخذشده، اجرای این بخش نیازمند 4 هزار میلیارد تومان هزینه به‌روز دارد و هم‌اکنون در حال تأمین منابع فاینانس هستیم.

قاری قرآن به وضعیت درآمد هزینه‌های شهرداری نسبت به انجام پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداری یک سیستم کاملاً درآمد هزینه‌ای است که خوب و بد بودن آن بستگی به نحوه عملکرد مدیریت در شهر دارد.

وی با بیان اینکه درآمد شهرداری‌ها بر اساس سیاست‌هایی که گذاشته‌شده، به چند محور وابسته است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین این محورها ساخت‌وساز در شهرها است؛ یعنی در شهر باید حتماً ساخت و سازی وجود داشته باشد تا بخش عمده‌ای از درآمد مدیریت شهری تأمین شود یعنی زمانی که شهروندان فعالیت‌ها و انجام پروژه‌های شهرداری را مشاهده کنند سبب می‌شود تا شهروندان نیز اقدام به ساخت‌وساز کنند و شهرداری نیز می‌تواند در قبال این فعالیت‌ها درآمدزا و پاسخگو باشد.

تگ ها :
آخرین اخبار

بازدید مدیران استان و شهرداری از پروژه های قطار شهری

استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران  شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.


برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.


تبریک روز کارگر توسط مدیرعامل سازمان قطار شهری قم

انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.


استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در پروژه مترو قم

معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.


تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.