معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری قم، مهندس خداشناس بیان کرد: این سازمان در راستای استفاده از توانمندی شرکت های تولید کننده داخلی و مجموعه های دانش بنیان همواره جلسات دوره ای با دست اندکاران حوزه مترویی برگزار میکند. بدین منظور و جهت تامین تجهیزات سامانه تهویه و دفع دود، فروش اتوماتیک بلیط (AFC) و ریل سوم جلسه ای مشترک با یکی از تولید کنندگان توانمند کشور برگزار گردید.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم نیز ضمن تأکید بر بهره گیری از توان مهندسی و صنعتی داخلی در بخش های مختلف در پروژه های سازمان از ابتدا تا کنون، از فعالیت های ارزشمند این تولید کننده تقدیر نمود. در این جلسه مذاکراتی جهت همکاری های بعدی بین مدیران عامل جهت تکمیل خط یک مترو قم انجام گرفت.
تفاهمنامه همکاری میان سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم و دانشگاه علمیکاربردی واحد منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با هدف توسعه آموزشهای تخصصی، مهارتافزایی و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنعت حملونقل ریلی به امضا رسید.
نشست بررسی روند اجرای پروژههای فاز دوم خط یک متروی قم با حضور مدیرعامل سازمان، پیمانکاران و مشاور پروژه برگزار شد.
در پی درخواست و طرح موضوع جمعی از کسبه ابتدای بلوار آیتالله کاشانی (چهارراه معصومیه) پیرامون طولانی شدن پروژه احداث ایستگاه مترو، بازدید میدانی مشترکی با حضور نماینده رئیس کل دادگستری استان، معاونین شهردار و مدیران سازمان حمل و نقل ریلی به همراه نماینده معترضین برگزار و روند پیشرفت پروژه تشریح شد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: مترو قم با تکیه بر توان داخلی و بهرهگیری از ظرفیت متخصصان و جوانان کشور به سرانجام خواهد رسید و تحویل بهموقع واگنها مطابق برنامه زمانبندی، اولویت اصلی مدیریت شهری در مسیر راهاندازی این پروژه است.
شهردار کلانشهر قم گفت: با هدف افزایش سرعت اجرای عملیات حفاری خط دوم مترو قم، تعداد دستگاههای حفار TBM از ۲ به ۴ دستگاه افزایش یافته و با ورود تدریجی این تجهیزات، پروژه پس از سالها وقفه وارد فاز اجرایی جدی و پرشتاب خواهد شد.
مدیرعامل سابق سازمان قطار شهری قم گفت: با بازطراحی فاز دوم پروژه مترو قم و بازنگری در بخشهای فنی و اجرایی، حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرفهجویی مالی محقق شد که نقش مهمی در بهینهسازی منابع و تسریع روند اجرای پروژه داشته است.
مدیرعامل جدید سازمان قطار شهری قم گفت: تأمین واگنهای مترو قم از دو مسیر داخلی و خارجی در دستور کار قرار دارد و با استفاده همزمان از ظرفیت شرکتهای داخلی و قراردادهای خارجی، این موضوع بهصورت جدی پیگیری میشود تا روند بهرهبرداری از مترو با سرعت بیشتری دنبال شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: مجموعه مدیریت استان با تمام توان از بهرهبرداری خط اول مترو و همچنین اجرای حفاری و بهرهبرداری خط دوم حمایت میکند و هیچ تلاشی را برای تأمین منابع مالی و تسریع در روند اجرای این پروژه مهم شهری دریغ نخواهد کرد.
امرالهی با تأکید بر ضرورت توسعه حملونقل ریلی در خدمترسانی به میلیونها زائر در شهر قم گفت: مترو قم به عنوان یکی از اولویتهای راهبردی مدیریت شهری به سالانه 7 همت بودجه جهت تکمیل خط اول و انجام خط دوم نیازمند است.
مدیر منطقه شش شهرداری قم گفت: آخرین پلاک ایستگاه مترو معصومیه در منطقه شش شهرداری قم پس از تخریب و آزادسازی تحویل سازمان قطار شهری شد.