ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

آغاز عملیات اجرایی خط دوم مترو قم منوط به تامین منابع مالی است

11 آذر 1397

معاون فنی و عمران شهرداری قم گفت: آغاز عملیات اجرایی خط دوم مترو قم منوط به تامین منابع مالی است.(تاریخ انتشار 1397/5/10)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنیوز، علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه برنامه احداث خط دوم مترو قم از پردیسان تا بازار بوده است، اظهار کرد: این بخش در دست مطالعه بود و مصوبات آن اخذ شد و هم‌اکنون در حال تامین منابع فاینانس هستیم.

معاون فنی و عمران شهرداری قم با بیان اینکه هزینه‌های احداث این پروژه بسیار سنگین است و باید ابتدا منابع مالی تامین شود، تصریح کرد: مصوبات کمیسیون ماده پنج و مصوبات مربوط به اجرای پروژه از نهادهای ملی و استانی گرفته شده و اگر بتوانیم مصوبه شورای اقتصاد را اخذ کنیم می‌توانیم از منابع فاینانس استفاده کرده و منابع مالی را تامین کنیم.

قاری قرآن اذعان کرد: البته ما مقدمات این پروژه را در حد اجرای تونل انجام دادیم که شامل اجرای تونل خاص کل مسیر خواهد بود؛ مصوبه‌ای از شورای شهر گرفتیم که قرارگاه خاتم بتواند حفاری این بخش را نیز انجام دهد.

وی تصریح کرد: این کار هنوز آغاز نشده تا اینکه بتوانیم منابع مالی را تامین کنیم که پروژه با قدرت وارد فاز اجرایی شده و وقفه‌ای به دلایل مسائل مالی در آن ایجاد نشود.

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.