معاون فنی و عمران شهرداری قم گفت: آغاز عملیات اجرایی خط دوم مترو قم منوط به تامین منابع مالی است.(تاریخ انتشار 1397/5/10)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنیوز، علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه برنامه احداث خط دوم مترو قم از پردیسان تا بازار بوده است، اظهار کرد: این بخش در دست مطالعه بود و مصوبات آن اخذ شد و هماکنون در حال تامین منابع فاینانس هستیم.
معاون فنی و عمران شهرداری قم با بیان اینکه هزینههای احداث این پروژه بسیار سنگین است و باید ابتدا منابع مالی تامین شود، تصریح کرد: مصوبات کمیسیون ماده پنج و مصوبات مربوط به اجرای پروژه از نهادهای ملی و استانی گرفته شده و اگر بتوانیم مصوبه شورای اقتصاد را اخذ کنیم میتوانیم از منابع فاینانس استفاده کرده و منابع مالی را تامین کنیم.
قاری قرآن اذعان کرد: البته ما مقدمات این پروژه را در حد اجرای تونل انجام دادیم که شامل اجرای تونل خاص کل مسیر خواهد بود؛ مصوبهای از شورای شهر گرفتیم که قرارگاه خاتم بتواند حفاری این بخش را نیز انجام دهد.
وی تصریح کرد: این کار هنوز آغاز نشده تا اینکه بتوانیم منابع مالی را تامین کنیم که پروژه با قدرت وارد فاز اجرایی شده و وقفهای به دلایل مسائل مالی در آن ایجاد نشود.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.