شهردار قم با بیان اینکه موافقتنامه 3000 میلیارد ریالی اوراق مشارکت قطار شهری 28 اسفندماه تایید شد گفت: ما در سال 97 بالغ بر 600 میلیارد تومان منابع مالی برای تکمیل قطار شهری نیاز داریم (تاریخ انتشار 1397/1/29)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنیوز، دکتر سقائیاننژاد با تاکید بر اینکه کار در شهرداریها ، کاری جمعی و گروهی است اظهار کرد: در جمع شهرداری باید وحدت و انسجام به خوبی شکل گرفته تا بتوانیم اهداف مدیریت شهری را پیش ببریم.
وی با تاکید بر اینکه دغدغه مدیریت شهری کار و خدمت بهتر به مردم است اظهار کرد: اگر این دغدغهها در سیستم سازمانی با هم موازی و همراه شد قطعاً شرایط خدمت به مردم بهتر و گستردهتر خواهد بود.
شهردار قم با تاکید بر اینکه در حوزه عوارض شهری مشکلاتی وجود دارد بیان کرد: بسیاری از هزینههایی که باید به سمت شهرداریها بیاید اتفاق نمیافتد و این مسائل مشکلات زیادی را به وجود آورده است پس باید تلاش کنیم که این اشکالات را اصلاح کنیم.
وی با بیان اینکه موافقتنامه 3000 میلیارد ریالی اوراق مشارکت قطار شهری 28 اسفندماه تایید شد گفت: ما در سال 97 بالغ بر 600 میلیارد تومان منابع مالی برای تکمیل قطار شهری نیاز داریم و با این 300 میلیارد و 200 میلیارد تومان دولت و باقیمانده منابع شهرداری میتوانیم این کار را اجرایی کنیم.
سقائیاننژاد به اختصاص 80 میلیارد تومان برای آزادسازی مسیر عماریاسر اشاره کرد و افزود: کار نشد در نظام اسلامی وجود ندارد و بنبست در کار فکرهایی است که وجود دارد که اگر این فکرها را در کنار هم قرار دهیم مشکلات حل میشود.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.