ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

حفاري تونل مكانيزه خط يك مترو قم از مرز ۹۰۰۰ متر گذشت

03 مهر 1395

سرپرست سازمان قطار شهري قم گفت: حفاري تونل مكانيزه خط A مترو قم از سمت قلعه كامكار به سمت مسجد مقدس جمكران از مرز ۹۰۰۰ متر گذشت.(95/7/3)

image

   به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، دكتر عليرضا قاري قرآن اظهار كرد: حفاري تونل مكانيزه خط A مترو قم از سمت قلعه كامكار به سمت مسجد مقدس جمكران توسط دستگاه عظيم حفاري TBM - EPB از مرز ۹۰۰۰ متر گذشت.

    سرپرست سازمان قطار شهري قم بيان داشت: تونل خط A مترو قم به دو صورت سنتي و مكانيزه به طول تقريبي ۱۴ كيلومتر در حال حفاري مي باشد كه از اين مقدار ۱۰.۳ كيلومتر توسط دستگاه TBM به صورت مكانيزه حفر مي شود و تنها ۱۳۰۰ متر ديگر از حفاري مكانيزه باقي مانده است.

    وي افزود: دستگاه حفار TBM هم اكنون با عبور از ميدان پليس در نزديكي خيابان زاويه ايستگاه A۴ مشغول بكار مي باشد و اگر با همين سرعت به كار خود ادامه دهد حداكثر تا ۴ ماه آينده تونل مكانيزه اين خط به پايان مي رسد.

    ايشان با اشاره به آغاز حفاري خط B مترو قم در آينده نزديك گفت: پس از اتمام تونل مكانيزه خط A مترو دستگاه TBM در ميدان وليعصر (عج) دمونتاژ خواهد شد و پس از مونتاژ دوباره در پرديسان، حفاري تونل خط B مترو از پرديسان به سمت مركز شهر آغاز خواهد شد.

    دكتر قاري قرآن گفت: همزمان با پيشرفت تونل مكانيزه مترو سگمنت هاي مورد نياز در حال توليد مي باشد و هم اكنون نيز به مقدار كافي سگمنت توليد و دپو شده است.

    سرپرست سازمان قطار شهري با اشاره به افق بهره برداري از پروژه مترو افزود: با تلاش شبانه روزي شش ايستگاه مترو در فاز اول در حال ساخت مي باشد و به موازات آن ساير اقدامات لازم مانند تأمين واگن هاي مورد نياز، تجهيزات، تأمين توان و ... در حال پيگيري است.

تگ ها :
آخرین اخبار

بررسی آخرین وضعیت پروژه مترو قم در بازدید معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم

بازدید معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تجهیزات و زیرساخت‌های مترو، تازه‌ترین ارزیابی‌ها از روند آماده‌سازی برای آغاز بهره‌برداری خط نخست را ارائه داد و ضرورت تکمیل ملزومات عملیاتی پروژه را برجسته کرد.


پیشرفت چشمگیر تولید واگن‌های مترو قم با توان مهندسان ایرانی

در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگن‌های مترو این شهر در کارخانه «واگن‌پارس» خبر داد و بر تحقق برنامه‌های این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.


اتصال تونلی حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا یک ماه آینده

با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیش‌بینی می‌شود طی یک ماه آینده، تونل‌های مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.


نصب آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم

آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازی‌های مذهبی و فرهنگی ایستگاه‌های مترو نصب شد.


مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.