ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

معاون استاندار قم مطرح کرد قم روی ریل خودکفایی مترو/ حمایت از تولید داخل در تأمین واگن‌ها

09 مرداد 1404

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اهمیت تسریع در راه‌اندازی متروی قم گفت: متروی قم می‌تواند به نمادی از حمایت از تولید داخل تبدیل شود.

image

به گزارش شهرنیوز، خسرو سامری در بازدید از مجموعه واگن‌سازی پارس اراک به همراه شهردار قم و جمعی از مدیران شهری و استانی، با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی هرچه سریع‌تر متروی قم اظهار کرد: باید از خدماتی که در مجموعه مپنا برای بومی سازی علوم مهندسی صورت می‌پذیرد، تقدیر کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه شش کیلومتر از فاز نخست خط یک متروی قم آماده بهره‌برداری است، افزود: تنها مرحله تست گرم و تأمین واگن باقی مانده و تحقق این پروژه یکی از مطالبات جدی مردم قم است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ضمن قدردانی از مدیران سابق شهرداری قم، از ورود شهردار جدید به حوزه مترو خبر داد و تصریح کرد: وی با توان مضاعف برای تجهیز مترو وارد عمل شده‌اند و پیگیری خرید واگن از چند مسیر در دستور کار قرار گرفته است.

 

سامری با تأکید بر حمایت کامل مدیریت استان و شهر قم از تولید داخلی، خاطرنشان کرد: ترجیح ما استفاده از توان داخلی در تأمین واگن‌هاست تا گامی در راستای بومی‌سازی سیستم حمل‌ونقل ریلی شهری برداشته شود؛ مپنا نشان داده است که توانایی انجام کارهای بزرگ و بومی‌سازی فناوری‌های پیچیده را دارد.

 

وی با بیان اینکه قم دیگر فرصت تعلل ندارد، تصریح کرد: «چند سال از آماده‌سازی این خط گذشته و اکنون باید سیستمی وارد شود که پاسخگوی نیازهای عملیاتی مترو باشد.

 

معاون استاندار قم گفت: دریافت استانداردهای فنی چند ده‌گانه برای واگن‌ها ضرورت دارد و هماهنگی کامل میان دستگاه‌ها و مپنا در این زمینه حیاتی است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: متروی قم تبدیل به نماد خوداتکایی و توانمندی ملی شود، نباید در پروژه‌های مترو در کشور به خارج وابسته بمانیم؛ قم باید آغازگر این تحول باشد.

تگ ها :
آخرین اخبار

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم: مترو قم سالانه به هفت همت اعتبار نیازمند است

امرالهی با تأکید بر ضرورت توسعه حمل‌ونقل ریلی در خدمت‌رسانی به میلیون‌ها زائر در شهر قم گفت: مترو قم به عنوان یکی از اولویت‌های راهبردی مدیریت شهری به سالانه 7 همت بودجه جهت تکمیل خط اول و انجام خط دوم نیازمند است.


آخرین پلاک ایستگاه مترو معصومیه آزادسازی شد

مدیر منطقه شش شهرداری قم گفت: آخرین پلاک ایستگاه مترو معصومیه در منطقه شش شهرداری قم پس از تخریب و آزادسازی تحویل سازمان قطار شهری شد.


جسارت مدیریت شهری در آغاز خط دوم مترو ستودنی است

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم اقدام مجموعه مدیریت شهری برای آغاز عملیات اجرایی خط B مترو را خدمتی ماندگار به زائران و مجاوران دانست و گفت: این پروژه عظیم نشان‌دهنده عزم جدی مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت(س) است و جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.


بازدید پرشور مردم استان قم از ایستگاه مترو میدان مطهری و مطالبه راه اندازی واگن‌ها

مردم استان قم در پنجم آذر ۱۴۰۴ از ایستگاه مترو میدان مطهری بازدید کردند و از پیشرفت پروژه و معماری داخلی آن ابراز رضایت کردند. بازدیدکنندگان خواستار راه‌اندازی سریع واگن‌ها شدند و این بازدید با استقبال چشمگیری همراه بود.


بازدید معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه از متروی قم/حل برخی موانع مترو نیازمند دیپلماسی اقتصادی است

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز به همراه مسئولان استانی و شهری قم از فاز نخست متروی این شهر در ایستگاه شهید مطهری بازدید کرد و مدیران شهری گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه ارائه دادند.


پیگیری وزارت خارجه برای رفع گره‌های خارجی در تکمیل مترو قم

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشرفت‌های پروژه مترو قم گفت: وزارتخانه برای تسریع تعهدات طرف خارجی و رفع موانع بهره‌برداری، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.


بررسی آخرین وضعیت پروژه مترو قم در بازدید معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم

بازدید معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تجهیزات و زیرساخت‌های مترو، تازه‌ترین ارزیابی‌ها از روند آماده‌سازی برای آغاز بهره‌برداری خط نخست را ارائه داد و ضرورت تکمیل ملزومات عملیاتی پروژه را برجسته کرد.


پیشرفت چشمگیر تولید واگن‌های مترو قم با توان مهندسان ایرانی

در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگن‌های مترو این شهر در کارخانه «واگن‌پارس» خبر داد و بر تحقق برنامه‌های این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.


اتصال تونلی حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا یک ماه آینده

با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیش‌بینی می‌شود طی یک ماه آینده، تونل‌های مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.


نصب آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم

آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازی‌های مذهبی و فرهنگی ایستگاه‌های مترو نصب شد.