شهردار قم با تاکید بر لزوم تأمین واگن متروی قم گفت: مسائلی همچون تأمین واگن مترو، تخصیص اوراق مشارکت، بهروزرسانی تجهیزات آتشنشانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از موضوعات اساسی شهر قم است.
به گزارش واحد خبر سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، دکتر فرامرز عظیمی در دیدار با معاون عمرانی وزیر کشور که با همراهی مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم انجام شد، با اشاره به اهمیت تأمین واگن متروی قم اظهار کرد: تمرکز ویژهای بر راهاندازی فاز نخست خط یک متروی قم و تأمین واگنهای مورد نیاز در شهرداری قم وجود دارد که نیازمند همراهی دولت است.
وی با اشاره به ضرورت ارتقای ایمنی شهری بر تأمین تجهیزات نوین آتشنشانی و لزوم نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی تأکید کرد و خواستار همکاری همهجانبه وزارت کشور و دستگاههای مرتبط در این زمینه شد.
شهردار قم فرسودگی بخشی از ناوگان اتوبوسرانی شهر قم مورد توجه قرار داد و بر لزوم افزایش تعداد اتوبوسها برای پاسخگویی به نیازهای حملونقل عمومی تأکید کرد.
عظیمی با قدردانی از حمایتهای معاونت عمرانی وزارت کشور، عنوان کرد: با تداوم این همکاریها، میتوانیم شاهد تحولات جدی و اثرگذار در حوزه حملونقل و زیرساختهای شهری قم در آینده نزدیک باشیم.
مسعود نصرتی، معاون عمرانی وزیر کشور نیز در این جلسه با تأکید بر حمایت وزارت کشور از پروژههای زیربنایی شهر قم، تخصیص اوراق مشارکت را یکی از ابزارهای مهم تأمین مالی این پروژهها عنوان کرد و گفت: توسعه مترو، نوسازی ناوگان حملونقل عمومی و ارتقای تجهیزات امدادی همچون آتشنشانی از اولویتهای مورد حمایت خواهد بود.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.
تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.