رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مردم پردیسان برای حملونقل به خطوط انبوهبر نیاز دارند و از دولت تقاضا داریم تا از ظرفیت اراضی دولتی برای پشتیبانی این پروژه استفاده کند.
به گزارش شهرنیوز روحالله امر اللهی ظهر امروز _یکشنبه یازدهم خرداد_ در آئین معارفه شهردار شهر مقدس قم و تکریم سرپرست شهرداری قم که در سالن همایشهای شهرداری قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام رحلت امام و قیام تاریخی مردم قم، اظهار کرد: امیدواریم در جایگاه مسئولیت خود بتوانیم قدردان خونهای ریخته شده برای انقلاب اسلامی باشیم.
وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۴ به مدت یک دهه سید مرتضی سقائیاننژاد توفیق خدمت به شهر قم را پیدا کردند، افزود: ایشان خدمات بسیاری به این شهر ارائه کردند که باید از این خدمات قدردانی کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شورای ششم ۳۸ گزینه شهرداری قم را مورد بررسی قرار داد، عنوان کرد: برخی از اعضای شورای شهر به دنبال انتخاب مدیر جوان و برخی دیگر نیز به دنبال مدیر بومی بودند که پس از جلسات مکرر، قرعه خدمت به بارگاه حضرت معصومه (س)، مجاوران ایشان و زائران به نام فرامرز عظیمی افتاد.
امراللهی با اشاره به اینکه مردم قم انتظاراتی از شهردار خود دارند، خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر قم تجربه و دغدغه شهر قم را دارند و این اختلاف نظرها نیز به دلیل همین دغدغهمندیها در شورای شهر به وجود آمد.
وی با بیان اینکه شهر قم خواستگاه انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: این ویژگی شهر قم موجب شده است تا مأموریتهای ملی و مذهبی متعددی به این شهر محول شود.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه از بسیاری از کشورهای دنیا در شهر قم مسافر و مهمان وجود دارد، یادآور شد: شهرداری قم بضاعت محدودی دارد و با افتخار به دنبال خدمترسانی است.
امر اللهی با بیان اینکه بسیاری از زمینهای اطراف حرم و جمکران به مؤسسات مختلف اختصاص دارد، گفت: پیشنهاد ما این است که ۲۰۰ هکتار زمین در قالب مسکونی تجاری به شهر قم الحاق شود و با نظارت دولت زمینهای پیرامون حرم و جمکران تملک شوند و مؤسسات مختلف در این مناطق بتوانند به این زمین کوچ کنند تا بتوانیم بهترین خدمات را در این مسیر داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه محدوده پردیسان بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، عنوان کرد: امروز دو شهر در یک شهر قرار گرفتهاند، در نتیجه برای پوشش جمعیت پردیسان باید به حمل و نقل انبوه برسیم.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه اعتبارات دولت محدود است، خاطرنشان کرد: تقاضا داریم ۱۰۰ هکتار با نام خط دوم متروی قم از پردیسان تا حرم به قم الحاق شود تا این پروژه در سال جاری در مسیر اجرا قرار بگیرد.
امر اللهی با اشاره به اینکه شعار امسال سرمایهگذاری برای تولید است، تاکید کرد: انتظار ما از مجموعه مدیریت شهری این است که در زمینه تحقق شعار سال نیز اقدامات نوین را داشته باشد.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.