نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تأمین واگن و اعتبارات، خط اول متروی قم در سال ۱۴۰۷ تا مسجد مقدس جمکران تکمیل خواهد شد.
حجت الاسلام قاسم روانبخش، امروز _ پنج شنبه یازدهم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون داخلی و امور شوراهای مجلس شورای اسلامی از پروژه متروی قم در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز اظهار کرد: بازدیدهای نظارتی کمیسیون امور داخلی و شوراها به صورت مستمر در استانها انجام میشود و پروژههای مترو یکی از مهمترین پروژههای عمرانی هستند که مورد بازدید قرار میگیرند.
وی با اشاره به اقدامات مهمی که در متروی قم تا امروز انجام شده است افزود: با این وجود مشکلات مترو در جای خود وجود دارد که مهمترین مشکل وجود واگن است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سفری که معاون اول رئیس جمهور در خردادماه دارد به قم دارد، توصیه میکنیم که حتماً از پروژه متروی قم نیز بازدیدی داشته باشند.
روانبخش با اشاره به اینکه خرید واگن در هیئت دولت مصوب شده است اضافه کرد: اعتبار خوبی برای خط اول متروی قم در نظر گرفته شده است. امیدواریم در سال جاری با جذب بودجهای که هست این بخش را فعال کنیم.
وی تاکید کرد: اگر تلاش و پیگیری داشته باشیم در سال ۱۴۰۷ یک خط کامل تا مسجد جمکران خواهیم داشت.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در جریان بودن پروژه کمربندی قم گفت: با توجه به پروژه شهید سلیمانی و اتصال آن با ایستگاه مترو، مسافران برای تردد به حرم و جمکران میتوانند از مترو استفاده کنند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.