نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تأمین واگن و اعتبارات، خط اول متروی قم در سال ۱۴۰۷ تا مسجد مقدس جمکران تکمیل خواهد شد.
حجت الاسلام قاسم روانبخش، امروز _ پنج شنبه یازدهم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون داخلی و امور شوراهای مجلس شورای اسلامی از پروژه متروی قم در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز اظهار کرد: بازدیدهای نظارتی کمیسیون امور داخلی و شوراها به صورت مستمر در استانها انجام میشود و پروژههای مترو یکی از مهمترین پروژههای عمرانی هستند که مورد بازدید قرار میگیرند.
وی با اشاره به اقدامات مهمی که در متروی قم تا امروز انجام شده است افزود: با این وجود مشکلات مترو در جای خود وجود دارد که مهمترین مشکل وجود واگن است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سفری که معاون اول رئیس جمهور در خردادماه دارد به قم دارد، توصیه میکنیم که حتماً از پروژه متروی قم نیز بازدیدی داشته باشند.
روانبخش با اشاره به اینکه خرید واگن در هیئت دولت مصوب شده است اضافه کرد: اعتبار خوبی برای خط اول متروی قم در نظر گرفته شده است. امیدواریم در سال جاری با جذب بودجهای که هست این بخش را فعال کنیم.
وی تاکید کرد: اگر تلاش و پیگیری داشته باشیم در سال ۱۴۰۷ یک خط کامل تا مسجد جمکران خواهیم داشت.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در جریان بودن پروژه کمربندی قم گفت: با توجه به پروژه شهید سلیمانی و اتصال آن با ایستگاه مترو، مسافران برای تردد به حرم و جمکران میتوانند از مترو استفاده کنند.
وزیر کشور در بازدید از خط ۲ مترو کرج سیستم حمل و نقل ریلی را ارزانترین، ایمنترین و پاکترین سیستم حمل و نقل عمومی دانست و آن را اولویت دارترین بخش این حوزه عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.