با دستور سرپرست شهرداری قم و با توجه به پیشرفت پروژه، اجرای عملیات بتنریزی پوشش نهایی تونل سنتی مترو قم آغاز شد.
به گزارش شهرنیوز، به دنبال بازدید روز گذشته سرپرست شهرداری قم از عملیات حفاری سنتی قطعه پایانی تونل خط یک مترو قم حدفاصل میدان بقیه الله تا مسجد مقدس جمکران، با توجه به پیشرفت مناسب پروژه و لزوم آغاز مراحل جدید اجرایی، عملیات بتنریزی لاینینگ تونل این بخش از مترو قم آغاز شد.
محمدرضا انگشت باف، مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم در این زمینه گفت: اجرای بتن ریزی پوشش نهایی (لاینینگ) تونل NATM خط یک متروی قم با قالب هیدرولیک انجام میگیرد.
وی با تشریح این پروژه و آخرین وضعیت اجرایی آن ادامه داد: این تونل که بهصورت سنتی حفاری میشود، ایستگاه میدان بقیه الله (عج) را به ایستگاه مسجد مقدس جمکران متصل میکند و اجرای عملیات حفاری آن از خرداد ماه سال گذشته آغاز و اکنون با ۲۹ درصد پیشرفت وارد مرحله لاینینگ دیواره و سقف با استفاده از قالب تونلی شده است.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با تأکید بر سرعت اجرای پروژه عنوان کرد: در راستای تحقق زمانبندی ۲۴ ماهه پروژه، فعالیت عمرانی به صورت شبانه روزی و در سهشیفت در حال انجام است.
عملیات راهاندازی و تست خودرو امداد و نجات مترو قم بر روی ریل و در تونل آغاز شد.
استاندار قم از تامین واگن متروی قم تا اسفند سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: شهرداری قم ۱۶۰ میلیارد تومان پیشپرداخت در این پروژه خواهد داشت.
مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به توافقات با دانشگاه علوم پزشکی گفت: تملک املاک در تعهد شهرداری برای احداث ایستگاه متروی نکویی قم در جریان است.
رئیس سازمان شهرداریها و معاون عمرانی وزارت کشور در بازدید از ایستگاه شهید مطهری پروژه مترو قم، از اقدامات انجامشده برای آمادهسازی فاز اول این پروژه تقدیر کرد.
در ایام دهه کرامت، قم میزبان معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور بود. این سفر با حضور نمایندگان مجلس در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نویدبخش تحولات مهمی برای این شهر زیارتی بود.
معاون عمرانی وزیر کشور ضمن بازدید از ایستگاه میدان مطهری متروی قم، بر تلاش دولت برای تامین واگن مترو تاکید کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در صورت تأمین واگن، فاز نخست متروی قم ظرفیت جابهجایی روزانه ۲۳۰۰۰ نفر را دارد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تأمین واگن و اعتبارات، خط اول متروی قم در سال ۱۴۰۷ تا مسجد مقدس جمکران تکمیل خواهد شد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم با اشاره به پیشرفت 97 درصدی فاز یک متروی قم گفت: در صورت تامین واگن بین یک تا دو ماه میتوانیم این فاز را راه اندازی کنیم.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی در سال ۱۴۰۴ با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، به ریاست مجید متین فر سرپرست شهرداری قم برگزار گردید.