با دستور سرپرست شهرداری قم و با توجه به پیشرفت پروژه، اجرای عملیات بتنریزی پوشش نهایی تونل سنتی مترو قم آغاز شد.
به گزارش شهرنیوز، به دنبال بازدید روز گذشته سرپرست شهرداری قم از عملیات حفاری سنتی قطعه پایانی تونل خط یک مترو قم حدفاصل میدان بقیه الله تا مسجد مقدس جمکران، با توجه به پیشرفت مناسب پروژه و لزوم آغاز مراحل جدید اجرایی، عملیات بتنریزی لاینینگ تونل این بخش از مترو قم آغاز شد.
محمدرضا انگشت باف، مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم در این زمینه گفت: اجرای بتن ریزی پوشش نهایی (لاینینگ) تونل NATM خط یک متروی قم با قالب هیدرولیک انجام میگیرد.
وی با تشریح این پروژه و آخرین وضعیت اجرایی آن ادامه داد: این تونل که بهصورت سنتی حفاری میشود، ایستگاه میدان بقیه الله (عج) را به ایستگاه مسجد مقدس جمکران متصل میکند و اجرای عملیات حفاری آن از خرداد ماه سال گذشته آغاز و اکنون با ۲۹ درصد پیشرفت وارد مرحله لاینینگ دیواره و سقف با استفاده از قالب تونلی شده است.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با تأکید بر سرعت اجرای پروژه عنوان کرد: در راستای تحقق زمانبندی ۲۴ ماهه پروژه، فعالیت عمرانی به صورت شبانه روزی و در سهشیفت در حال انجام است.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اهمیت تسریع در راهاندازی متروی قم گفت: متروی قم میتواند به نمادی از حمایت از تولید داخل تبدیل شود.