ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

با دستور سرپرست شهرداری قم آغاز شد؛ اجرای عملیات بتن‌ریزی پوشش نهایی تونل سنتی متروی قم

03 اردیبهشت 1404

با دستور سرپرست شهرداری قم و با توجه به پیشرفت پروژه، اجرای عملیات بتن‌ریزی پوشش نهایی تونل سنتی مترو قم آغاز شد.

image

به گزارش شهرنیوز، به دنبال بازدید روز گذشته سرپرست شهرداری قم از عملیات حفاری سنتی قطعه پایانی تونل خط یک مترو قم حدفاصل میدان بقیه الله تا مسجد مقدس جمکران، با توجه به پیشرفت مناسب پروژه و لزوم آغاز مراحل جدید اجرایی، عملیات بتن‌ریزی لاینینگ تونل این بخش از مترو قم آغاز شد.

 

محمدرضا انگشت باف، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم در این زمینه گفت: اجرای بتن ریزی پوشش نهایی (لاینینگ) تونل NATM خط یک متروی قم با قالب هیدرولیک انجام می‌گیرد.

 

وی با تشریح این پروژه و آخرین وضعیت اجرایی آن ادامه داد: این تونل که به‌صورت سنتی حفاری می‌شود، ایستگاه میدان بقیه الله (عج) را به ایستگاه مسجد مقدس جمکران متصل می‌کند و اجرای عملیات حفاری آن از خرداد ماه سال گذشته آغاز و اکنون با ۲۹ درصد پیشرفت وارد مرحله لاینینگ دیواره و سقف با استفاده از قالب تونلی شده است.

 

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با تأکید بر سرعت اجرای پروژه عنوان کرد: در راستای تحقق زمانبندی ۲۴ ماهه پروژه، فعالیت عمرانی به صورت شبانه روزی و در سه‌شیفت در حال انجام است.

تگ ها :
آخرین اخبار

نصب آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم

آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازی‌های مذهبی و فرهنگی ایستگاه‌های مترو نصب شد.


مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.