با دستور سرپرست شهرداری قم و با توجه به پیشرفت پروژه، اجرای عملیات بتنریزی پوشش نهایی تونل سنتی مترو قم آغاز شد.
به گزارش شهرنیوز، به دنبال بازدید روز گذشته سرپرست شهرداری قم از عملیات حفاری سنتی قطعه پایانی تونل خط یک مترو قم حدفاصل میدان بقیه الله تا مسجد مقدس جمکران، با توجه به پیشرفت مناسب پروژه و لزوم آغاز مراحل جدید اجرایی، عملیات بتنریزی لاینینگ تونل این بخش از مترو قم آغاز شد.
محمدرضا انگشت باف، مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم در این زمینه گفت: اجرای بتن ریزی پوشش نهایی (لاینینگ) تونل NATM خط یک متروی قم با قالب هیدرولیک انجام میگیرد.
وی با تشریح این پروژه و آخرین وضعیت اجرایی آن ادامه داد: این تونل که بهصورت سنتی حفاری میشود، ایستگاه میدان بقیه الله (عج) را به ایستگاه مسجد مقدس جمکران متصل میکند و اجرای عملیات حفاری آن از خرداد ماه سال گذشته آغاز و اکنون با ۲۹ درصد پیشرفت وارد مرحله لاینینگ دیواره و سقف با استفاده از قالب تونلی شده است.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با تأکید بر سرعت اجرای پروژه عنوان کرد: در راستای تحقق زمانبندی ۲۴ ماهه پروژه، فعالیت عمرانی به صورت شبانه روزی و در سهشیفت در حال انجام است.
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.